10 Lucruri care nu merita cumparate atunci cand vine bebe

April 6, 2010 | In: a fi parinte

Sau cum poti economisi niste banuti

E o lista facuta din experienta proprie. De unele am fost convinsa de la inceput si nu le-am cumparat deloc. De altele am aflat “the hard way”, adica le-am cumparat si apoi m-am uitat le ele cum stau degeaba.

As fi vrut sa am o astfel de lista si pe cineva care sa ma convinga “cu tarie” ca e mai bine sa astepti sa vezi daca ai cu adevarat nevoie si apoi sa cumperi. Stiu ca este greu “sa rezisti” si ca exista un pitic acolo care iti spune in permanenta “mai bine cumpara-l, nu se stie niciodata”.

1. Carucior

Pare socant? Am ezitat, sa il pun sau nu primul. Poate nu mai citeste nimeni mai departe. Dar acum sunt convinsa ca este foarte practic fara carut, si cum este una din cele mai mari investitii, sa pornim cu el.

Noi am cumparat un carut foarte “smecher”, am dat o caruta de bani pe el si l-am folosit cam de 30 de ori in 10 luni. Ne-am fi descurcat la fel de bine si fara el sau poate ar fi fost ok si cu carucior imprumutat de la un copilas mai mare. Slingul, wrapul sau orice esarfa port bebe sunt mai practice, mai ieftine si mai iubite de bebelusi decat carucioarele. Iar atunci cand bebe va fi prea greu pentru a fi purtat, va merge singur pe picioarele lui.

Daca vrei neaparat carucior, poti imprumuta unul, vezi cam cum iti place, ce nu iti place la el, si apoi poti sa cumperi caruciorul “perfect” in cunostinta de cauza.

In plus daca reusesti sa treci peste primele 3-4 luni fara carut vei scapa de alta dilema: sa imi iau unul universal (“bun” si cat nu sta in funduletz si dupa aceea) sau sa imi iau doua, fiecare specializat pe perioada sa.

2. Sterilizator si biberon

Ce ii doresc din toata inima fiecarui bebelus este sa nu aiba nevoie de biberoane. Alaptarea este cel mai mare bine pe care orice mama i-l poate face copilasului sau.

Noi am cumparat 1 biberon de sticla, am zis ca trebuie sa avem in caz de necesitate. Nu ne-am atins de el, a fost o investitie fara folos. Daca vrei sa alaptezi, biberonul chiar nu iti foloseste, iar in caz de urgenta gasesti farmacii deschise oricand.

Presupunand ca ajungi totusi la biberon, sterilizatorul este dupa parerea mea doar o gaselnita de marketing – un aparat fara de care, vezi Doamne, nu poti creste un bebe. Cele care sterilizeaza in cuptorul cu microunde sunt de-a dreptul periculoase, mai ales daca vei folosi biberoane din plastic. Iar celelalte sunt scumpe si acelasi lucru poti obtine si fierband obiectele cam 5-10 minute intr-o oala normala umpluta cu apa. Nu cred ca biberoanele trebuie sterilizate dupa fiecare folosire. Sunt atatea lucruri pe care bebele pune gura fara sa fie sterilizate.

3. Cantar de bebelus

Cantarul nu face decat sa iti aduca mult stres. Medicul va cantari bebelusul la fiecare control, adica cam 1 data pe luna si este suficient. Daca il vei cantati pe bebe in fiecare zi sau saptamana, nu vei observa intotdeauna mari variatii. Singurul rezultat va fi sa iti pui tot felul de semne de intrebare (Daca nu mananca destul, daca are ceva, daca nu am destul lapte, daca si iar daca). Fiecare bebelus creste in ritmul lui, are perioade de crestere mai rapida si de stagnare. Bebe e “programat” sa nu moara de foame, tipa daca ii e fomica. Alapteaza-l de fiecare data cand vrea si bebe va fi fericit si sanatos.

4. Suzeta

Se gasesc in toate formele si marimile, pentru toate buzunarele. Noi am primit o suzeta. Desi eram “impotriva” (stiam ca ii poate afecta dintisorii), la un moment dat am zis sa o incercam. Ra insa nu a acceptat suzeta si bine a facut. Am aflat apoi ca poate afecta chiar si alaptatul. Bebelusii nu au nevoie de un cauciuc, latex sau ce o fi el, nu au nevoie sa munceasca la el. Ei vor dori sa bea laptic si asta ii va linisti.

De aici am mai tras o lectie. Daca exista in casa, vei ceda mai usor tentatiei de a-l folosi, desi esti constient ca pe termen mediu sau lung NU este bine pentru bebelus. Inca un motiv sa nu cumperi chestii “pentru orice eventualitate”.

5. Sutien alaptare

Sunt scumpe si arata foarte ciudat. Mie mi se par mult mai practice si mai comode bustierele pentru sport. Oricum si pe ele le folosesc relativ rar. Sa fi stiut de la inceput…

6. Prosoape cu gluga

Foarte dragute, dar poti trai si fara ele. Bebelusul nu are nevoie de urechi de animal pe prosop pentru a fi dragut, el va fi foarte dulce oricum. Un prosop normal, curat va fi de ajuns pentru a il sterge.

7. Premergator

Portofelul si bebe iti vor fi amandoi recunoscatori daca nu cumperi un premergator. Fara ajutorul premergatorului, copilul va avea o postura foarte buna, isi va dezvolta foarte bine simtul echilibrului si muschii necesari mersului, asa cum a gandit natura. Ra nu a avut premergator, la 9 luni jumatate face 10 pasi singura, se ridica singura daca pica, calca frumos pe toata talpa, chiar si urca scarile la etaj. Stie sa cada, stie sa se aseze usurel jos cand oboseste. Lasa natura sa isi urmeze cursul, toti oamenii merg, toti copii vor invata sa mearga. Premergatorul iti va da doar falsa impresie ca avanseaza mai rapid, de fapt va ajunge mai incet la rezultatul final, acela de a merge fara ajutor.

8. Balansoar electric

Inutil si galagios. Bebe are nevoie sa simte apropierea unui persoane, sa o simta pe mamica lui, sa ii simta bataile inimii, nu are nevoie de vibratii electrice.

9. Tarc

Fara el economisesti nu doar bani ci si spatiul din sufragerie. Nimanui nu ii place sa fie tinut inchis intr-o zona de 2m patrati, cu atat mai putin unui bebelus. Normal ca nu ii place sa vada lumea prin peretii de plasa ai tarcului. Lasa bebelusul liber sa exploreze si va invata multe lucruri. Bineinteles, securizeaza intai camerele, in special prizele.

10. Geanta pentru scutece curate

Nu mi se par mai practice decat o geanta normala sau un rucsac. Daca ai nevoie de o salteluta de schimbat scutecele, aceasta se poate cumpara separat. Cu economia facuta poti merge cu tati si bebe la restaurant int-o “dupa amiaza romantica”.

Lista aceasta este opinia mea, ea poate diferi de la mamica la mamica. Sunt  tare curioasa sa aflu si parerea voastra.

Oricare ar fi lista cred ca toti suntem de acord ca bebe are cea mai mare nevoie de noi si de dragostea noastra.

update: sa nu credeti ca nu folosesc nimic, iata aici 5 lucruri utile pentru bebe

Bebelus

photo by lynda@dwc
Related Posts with Thumbnails

Bookmark and Share





33 Raspunsuri to 10 Lucruri care nu merita cumparate atunci cand vine bebe

Avatar

Maria

April 6th, 2010 at 4:35 pm

Cu exceptia caruciorului si a sutienului de alaptat, sunt total de acord cu lista.
Carucior am folosit pana spre 3 ani, chiar daca merge singur oboseste repede iar spatele meu nu duce atat. Dar carucior simplu sport, la care se lasa spatarul oarecum pe spate. Carucioarele 3 in 1 mi se par asa o inutilitate cum n-am mai vazut.
Iar bustierele nu le-am suportat nici negravida cu sanii plini de lapte ar fi fost imposibil.
Balansoar, tarc, premergator si geanta pentru scutece nici n-am vrut sa aud.
Cantarul provoaca depresii (indiferent daca e pentru copil sau adulti). Mai putin cel de bucatarie care este foarte util.
Prosoape cu gluga n-am stiut la ce folosesc, deci n-am luat.
Sterilizator am cumparat intr-un final unul, da’ l-am folosit mai mult la incalzit mancare prin deplasari :p.
Suzeta termometru sau termometru de ureche, am avut din amandoua n-am putut sa le folosesc.
Pompa de san – am avut vreo doua, n-am putut folosi. Pur si simplu ma blocam.
Ham pentru cand invata sa mearga, la fel, o pierdere de bani.

Avatar

ralu'

April 6th, 2010 at 9:58 pm

Mama, de cand ma chinui sa termin si io o postare cu cele (ne)necesare parintilor…acu’ m-ai ambitionat!
Frumos!

Avatar

valen

April 6th, 2010 at 10:54 pm

Si eu sunt de acord cu toate mai putrin cu caruciorul.Daria are 3 ani si cateva saptamani si nu il mai folosim de asta toamna (pentru ca s-a rupt si nu am mai considerat necesar sa luam altul). Merge singura dar oboseste mai ales la un an jumatate 2, cand e destul de grea sa o iau numai in brate… plus ca imi era usor cand mergeam la cumparaturi.
Acum Dari nu merge destul de repede pentru cat ma grabesc eu uneori si trebuie sa o car iar 15 kg nu sunt o joaca :( (….iar de iubit o iubim cu carul

Avatar

Adelle

April 7th, 2010 at 10:06 am

Este foarte adevarat – la 15 kg e foarte greu sa duci un copil in brate mai mult de cateva minute. Ra are acum in jur de 8 kg si deja mi se pare grea daca o tin doar in brate mai mult de 15-20 minute.

INSA daca o pun in sling o pot purta usor 2 ore (la nevoie chiar si mai mult). In meitai sau wrap o pot duce lejer 4 ore dar chiar si toata ziua (e ca si cum ai cara un rucsac).

La 15kg timpii de mai sus vor fi mai mici, insa si nevoia de a cara copilul este mai mica. Chiar si la 15kg un sling sau un meitai face lucrurile mult mai usoare si te ajuta sa porti copilul atat cat ai nevoie fara sa te spetesti. Ceea ce vreau eu sa transmit este ca exista alternativa la carucior chiar si la varste mai mari.

@valen in situatia ta ti-as recomanda un sling fix. E foarte usor de pus si te va ajuta pe perioade scurte, asa cum ai nevoie. Nu ocupa spatiu mare in casa si nici nu costa prea mult.

@ralu – hai scrie articolul ca sunt curioasa ce pui pe lista

Avatar

valen

April 7th, 2010 at 10:46 am

Eu nu eram familiarizate cu toate asea cand am nascut. Am purtat-o in port bebe o vreme. Dar cand luam legume de la piata imi era greu cu sacose si cu ea agatata pe undeva. Plus ac foloseam cosul carutului.
La noi nu a fost o cheltuiala, la inceput am luat unul de imprumut si apoi am avut 2-3 sport, care s-au rupt pe rand:))
Acum Daria merge singura si daca e prea urgent o mai iau cate 5 min in brate, dar e devastator pentru spate:))
Am insa o intrebare, iarna cum va descurcati cu “ustensilele” de purtat. Tu cu haine mari, bebe cu haine groase??? Cum?

Avatar

Adelle

April 7th, 2010 at 10:52 am

Valen, pentru iarna am un cover, o protectie speciala. Eu stau cu haina deschisa si Ra vine in fata in wrap sau mei tai. Peste ea pun acest cover care imi tine si mei si mie de frig.
Mai sunt si alte solutii, gen hanorace, geci etc.
Ra sta lipita de mine, are caldura de la mine, asta e cea mai buna metoda pentru reglarea temperaturii.

Iarna asta a fost multa zapada, nu stiu cum au iesit mamicile la plimbare cu caruciorul. Noi am iesit zilnic 2-3 ore in mei tai.

Avatar

Dahnah

April 7th, 2010 at 10:35 pm

Eu cred ca listele astea is individuale, desi da, unele lucruri se suprapun.
Nici noi n-am folosit carutul pana la 6 luni, n-a vrut si pace. Acum il folosim, mai ales prin casa si in curte, e bun, nu l-as da.

Faza cu biberoane… uite, eu nu am acceptat ideea de a avea lapte praf in casa, dar in 1 zi de viata Daris a mea plangea… de foame, desi o puneam la san. Am trimis barbatu la 5 am dupa o cutie, i-am dat de 4 ori din ea, atat, dar e fost salvatoare. Si i-am dat cu seringa, tot de teama aia ca sa nu ii bag biberonu’ in gura. Mai tarziu l-a folosit ocazional, cu lapte muls (traiasca pompa!)

Leaganul… alta salvare. O vreme Daris nu dormea deloc in pat, se trezea plangand, asa ca in leagan a dormit o bucata, poate vreo luna. Si nu era despartire de brate, caci nap-urile numa in bratele mele. Again, caz individual…

Stiu ca vrei sa sugerezi ca exista mereu chestii alternative la cele scumpe si “reci” si sunt totaaal de acord cu tine. Dar fiecare cred ca are o lista de preferate si de “mofturi”, poate chiar aceeasi parinti la copii diferiti folosesc cu precadere un instrument sau altul.

Uite “mush have”-urile mele: perna de alaptat (pt altii inutila), masa de schimbat (dupa o luna de cocosat pe pat), un bebe ikran (adica un purtator :D , wrap, sling, carut), pompa de muls su uscatorul de par fara de care nu puteam linisti colipa mica mica. Si pe telefon il aveam inregistrat si a functionat perfect in unele plimbari.

Adelle.. offtopic, dar voiam sa te intreb ce scutece lavabile recomanzi pentru noapte, ziceai ca bumgenius nu is tocmai perfecte. Cred ca o sa iau un rice paper de ala si poate ma reindragostesc de ele :)

Pupici printesei.

Avatar

Ioana

April 7th, 2010 at 11:38 pm

caruciorul imprumutat, cantarul imprumutat, sterilizatorul imprumutat, balansoar imprumutat.

cine cere nu piere, dar nici nume bun nu are :P
caruciorul il folosim, desi si slingul a inceput sa ne placa mult. Dinu doarme foarte bine la plimbarea de dimineata in carucior, dar dupa amiaza vrea sa vada lumea din sling. oricum era nevoie sa il pun undeva unde sa fie protejat de vant, ploaie, ninsoare pt ca s-a nascut pe 30 octombrie, deci cat a fost el mic a fost extrem de frig.

cantarul il folosim, dar am putea foarte bine trai si fara el.
sterilizatorul se prafuieste si asteapta sa se intoarca la stapana lui tinand in el biberoane nefolosite si suzete urate de bun inceput. 4 suzete – poate nu e buna pt el, sa incercam de la alta firma…

balansoarul e bun pt cand mananca mami in bucatarie, pt ca Dinu nu trebuie scapat din ochi. e din ce in ce mai nazdravan…

dupa ce am citit unele pareri, ma intreb daca nu cumva patutul ar trebui pus pe lista de chestii de care nu ai nevoie (exagerez, normal), dar ne simtim atat de bine cand dormim impreuna…

Avatar

Dahnah

April 8th, 2010 at 8:32 am

@Ioana, la mine fara exagerare… nu am patut, nu am avut, nu am acceptat nici sa primesc cadou si suntem fericiti. Deci patutul e primul pe lista mea de Nu-uri.

Ca sa continui, deci Nu la patut, sterilizator, sutien de alaptat, play-gym.uri de alea, catel vorbitor si multe alte jucarii “care stimuleaza”.

Avatar

Adelle

April 8th, 2010 at 9:09 am

@Ioana, nu e exagerat deloc cu patutul. Dupa ce am scris articolul Daddy mi-a zis “cum ai putut uita de patut?”. Am zis ca mai fac o lista :)

@Dahnah, sunt de acord cu tine. Fiecare avem lista de preferate sau de lucruri inutile. :) Si pentru mine masa de infasat si perna de alaptat au fost un hit. Simpatica treaba cu uscatorul de par, adica voi il tineati pornit pentru a se linisti bebelina?
Despre scutece: poti sa te concentrezi la inceput pe zi, si cand merge totul bine poti trece si la noapte. Incearca pt noapte scutece de unica folosinta, biodegradabile, fara geluri si clor.
Ai nevoie de mai mult de 3 scutece refolosibile chiar si doar pt zi. Poti incerca si scutece mai ieftine, nu neaparat all in one. Si cele cu buzunar sunt f practice si poti umple buzunarul in functie de nevoi. Scutecele prefold cu protectie de lana sunt super, totul natural, respira etc. Pentru noapte depinde si cat de mult mananca, si cum doarme, pe burta, pe spate. Pentru noi noapte foarte practice sunt EasyFix si protectia de lana. Mai vorbi subiectul asta.

Avatar

Adelle

April 8th, 2010 at 10:59 am

@Dahnah, bine zis de playgym. As adauga toate jucariile “cantarete” sunt complet nefolositoare, plus galagioasa. Clar mai fac o lista :)

Avatar

Ioana

April 8th, 2010 at 11:07 am

ca sa continui – premergator si tarc ma gandisem sa cumpar (pana acum nu a fost cazul – Dinu are doar 5 luni), dar dupa ce am citit acest articol m-am razgandit. Sutiene pentru alaptat, prosoape cu gluga si geanta pt scutece nu am avut si nici nu am avut nevoie.

de fapt, inca de cand s-a nascut Dinu am folosit pe post de prosoape scutece de finet – sunt mai moi si mai absorbante decat orice prosop. pun un prosop gros pe masa de infasat – pe care o tin in baie – apoi pe ea pun scutece de finet. cand il scot din baie e deja in echipament de culcare, asa ca n-as fi avut nevoie de prosoape cu gluga.

@Dahnah – nici eu nu sunt de acord cu jucariile care “stimuleaza”, dar de fapt invata copiii sa apese pe un buton si atat, dar salteluta de activitati este pasiunea lui Dinu. se distreaza teribil si cand o vede se intinde deja sa il punem acolo. de fapt, el face “treaba” ca isi misca singur jucariile, parte cu baterii nu face decat sa cante un cantecel
cand vom creste vom avea cuburi, creioane si carticele si cat mai putine jucarii cu baterii :)

Avatar

Dana

April 8th, 2010 at 11:41 am

E frumoasa treaba asta cu imprumutatul…daca ai de la cine, daca n-ai tre sa dai banul. Caruciorul mi s-a parut cumva util, au fost perioade cand am carat-o si in carucior pe Ioana noastra (desi slingul a fost sfant vara si mei-taiul toata iarna – ca ‘s-a ruginit’ caruciorul). Intr-adevar la cat l-am folosit ar fi fost mai bine sa-l fi avut imprumutat. Dar deh, daca n-ai de unde…il cumperi. La treaba cu purtatul mai tine si de spatele purtatorului (in cazul meu chiar si cu problemele mele de spate tot am purtat-o pe Ioana dar e din ce in ce mai greu pe perioade mai lungi de juma de ora – desi are 8.5kg, deci nu chiar asa de mult). Din lista ta as mai scoate cumva si sterilizatorul in caz in care ai nevoie. Aici am avut noroc si ni l-a dat cineva si noi am avut perioade cand l-am folosit (chiar cu lapte de la mine). Pana nu te lovesti cu capul de biberoane nu-ti dai seama ca nu e chiar asa un fleac sa le fierbi (mai ales daca ai si putine – adica 2 cum am avut noi muuulte luni). La treaba cu sterilizatorul unul cel mai banal cu putinta, la aburi (nu microunde), foarte util si in deplasari unde n-ai unde sa fierbi…asta deci in cazul in care chiar ai nevoie. Da, se poate achizitiona si dupa ce ai nascut, ca poate chiar n-ai nevoie, sa nu dai banii degeaba. In rest, de acord cu ce-ai zis tu si da, lista poate continua, dar e un inceput. Asteptam si partea a 2-a :D

Avatar

Dahnah

April 8th, 2010 at 9:43 pm

@Ioana, daca imi dadea si mie cineva salteluta o foloseam cu pasiune :D ma refeream mai mult la ce stie sa faca si la costul ei… de aia am hotarat sa nu dau ATAT DE MULTI BANI pe ea, de era moca o bagam in casa, hehe!

@Adelle, uscatorul de par sau orice alt “white noise” e miraculos la bbeii mici de tot (de la dr Karp citire: fluxul sangvin pe care il aude in burta mamei e mai puternic decat zomotul unui aspirator), ideea e sa recreezi ambientul din burtica in “cel de-al 4 lea trimestru”. Adevarul e ca dupa 3-4-5 luni Daris a mea se speria de un zgomot asa de puternic, ala care a fost pretenu c m bun a devenit dusman.

Si da, la pranz adormea cu uscatorul on, si cand incepea sa planga tot asa se linistea (fireste, in brate) dar cu “melodia” de rigoare, nu tu clasica, nu tu zgomote din natura, nimic.

Avatar

maria

April 18th, 2010 at 11:54 am

Noi cand a venit bebe am luat multe chestii inutile, dar sigur ca fiecare parinte si fiecare bebe are stilul sau. Pt mine care am nascut iarna si toata vara urmatoare am umblat cu Ilie prin parcuri, pe la terase si la mare, carutul a fost foarte util si chiar m-am felicitat ca am schimbat cu unul scump , usor si rezistent. Eu nu conduc masina si la 7-8luni bebe e cam mare ca sa faci plimbari de 7-8 ore cu el pe burta in wrap( simpatic dealtfel pe drumuri scurte)…In plus eu mai voiam sa si mananc o pizza sau ceva si ne era cam incomod la terasa. Cu biberoanele,sterilizatoarele, suzetele, premergatoarele, sunt foarte de acord ca sunt absolut inutile, noi nu am folosit deloc. Canuta cu cioc pt apa si suc am luat-o pe la 11luni ale lui Ilie. Tarc din ala in care doarme si pe care il iei cu tine in vacanta pliat- noi am folosit, pt ca nu doarme cu noi in pat dat fiind ca dupa ce l-am adus de la maternitate taticul a facut viroza si apoi mama…Si in plus la pranz il culcam si in vacanta in patuto-tarcul, noi insa stateam in curte sub umbrar…Cred ca fiecare chiar are stilul lui si important e sa fie toata lumea comfortabila-adica bebe, mama si tata. Si sigur imprumutatul si primitul sunt foarte buneee!

Avatar

Ce NU am facut, de merge copilul la 10 luni | Adelle

April 19th, 2010 at 12:20 pm

[...] este pe langa el. Asadar si partea cu “e mai sigur” este o falsa impresie. Mai bine economisiti [...]

Avatar

Erika

April 23rd, 2010 at 10:21 am

Salutare,

Caruciorul a fost cea mai buna investitie ce am facuto pt. bebe. Am luat prima data unul mediu…la un pret acceptabil de care amf ost foarte multumita….il tin inca sa il folosesc pentru urmatorul (cand o veni) si acuma am mai cumparat unul sport deoarce celalat ocupa foarte mult spatiu in masina si suntem destul de mult pe drumuri.
Am avut si un marsupiu, ce a facut toti banuti….pana pe la 11 luni l-am tot folosit, cu brio, apoi nu prea ca a mea pitica ba vrea in brate ba jos, ba in brate ba jos….si tot asa, si este mai greu marsupiu. Acuma la doi ani folosim carutul sport, piciorusele propri si bratele lui mama, precum si spatele ei (ne place sa stam dupa gat si sa o tragem pemama de par si urechi…si partea cea mai funny e ca numai la mama sta asa:( ).
In principiu nu prea sunt de acord sa o car preamult in brate….mai ales ca mult timp am fost singura numai cu ea, si spatele meu era saracu praf…..asa ca caruciorul a fost si este super util. acuma cand suntem afara, cand am caruciorul si vrea in brate ii spun calr, in carucior sau pe jos…si de cele mai multe ori alege pe jos:) si cand e terminata abia se urca in carucior:)

In rest multe lucruri enumerate sunt inutile: sterilizatorul, premergator, geanta pentru scutece, balansoar electric (odata obisnuti cu leganatu, trebe mult timp leganat, cel putina asta este opinia mea), prosoape cu gluga – sunt haioase, dar nu aduc un plus de avantaj prea mare. Noi am primit siun halat de baie pentru pitica noastra…va dati seama ce interesant este sa pui un bebe de 3-4 lun iin halat:)), din pacate nu l-am folosti de loc deoarece era prea complicat.

Tarcul – noi il fololosim si pe post de pat. Am cumparat o saltea sanatoasa si andrea se urca singura si se da singrua jos din pat. Noapte ii inchid usita sa nu cada in rest e dechis.
Pana pe la 6 luni a dormit in patut de lemn, care acuma sta la bunici….a trebuit sa schimbam domiciliu si a fost prea mare de carat. Acuma cred ca daca ar fi sa o iau de la capat, as folosi de la inceput un tarc/pat, pentru noi este mult mai util (suntem mult timp pe drumuri).
Biberon, am avut unul, cu care mai bea apa si ceai, iar suzeta a intrat in peisaj pe la 10 luni cand a inceput distractia cu dinti…acuma inca este in peisaj, cand o mai gasete. Iar noaptea incerc sa nu io dau de loc, de si ma tenteaza deoarece adoarme mult mai repede, dar apoi daca noaptea o scapa din gura se trezeste si daca nu o gaseste…s-a dus cu somnul linistit.

Cantarul e asa si asa, noi am avut unul, sicer a fost bine, dar dupa 6 luni nu mai este asa util. Cantaream orice la el…inclusiv cat pipi a strans in pampers….Acuma il tinem frumos intr-un dulapior si o sa il folosim mai incolo si apoi gata cu el, o sa il dam la alti.

inainte de a se naste andrea, am avut tendinta sa cumparam multe chestii ce se spune ca iti fac viata mai usoara, dar multe mi s-au parut inutile, si am spus sa vedem daca avem nevoie….si bine am facut…….si hainute i-am cumpart mai multe dupa ce s-a nascut si am luat direct pe masura piticei.

La chesti inutile as mai aduga cadita de baie cu forma speciala sa tina bebelusul – am avut una, si a fost tare incomoda, am folosito cred ca vreo 2 luni dupa care am cumparat o cadita clasica simpla, iar de pe la un an am trecut direct sa facem baie in vana (am cumparat o chestie ce se pune pe fundul cazi sa nu aluneci) si avand in vedere ca piticei noastre ii place apa mult ea nu s-a suparat:)

erika

Avatar

Adelle

April 27th, 2010 at 12:37 am

@Dahnah update pentru pentru noapte – am incercat mai nou scutec din canepa tip fitted cu pantaloni de protectie din lana. Sunt perfecti, nu iese nimic si nici nu e foarte grosolan. Uite de asta zic http://www.hiphip.ro/products/scutece-refolosibile-din-canepa-pentru-noapte-hemp-hour

Avatar

Dahnah

April 27th, 2010 at 1:51 am

@Adelle, merci, o sa le investighez si eu :)

Avatar

Ioana

April 27th, 2010 at 11:31 am

@ Adelle
Totusi, acum ca s-a mai si incalzit afara nu e prea gros impachetat bebele cu scutec din canepa si pantalonasi de lana pe deasupra? oricum treaba asta nu poate fi pusa in practica pe timpul verii…
pe timpul verii o sa incerc sa il tin pe Dinu cat mai mult dezbracat, o sa pun scutece din acelea cearceaf in patut, dar pe timpul noptii? oricum si scutecele de unica folosinta mi se par deranjante atunci cand este foarte cald….

Avatar

Adelle

April 27th, 2010 at 4:16 pm

Ioana, daca poti sa il tii doar cu scutece tip cearceaf, cred ca te referi la cele traditionale sau prefold, e perfect. Respira cel mai bine asa.
Altfel dintre toate protectiile (tip PUL, fleece ) lana este de preferat. Este o lana merinos, fir foarte subtire, izoleaza bine – vara tine racoare, iarna cald. Lana respira in mod natural. Materialele naturale sunt de preferat fata de cele sintetice, iar de un pampers nici nu mai vorbesc.

Avatar

Ioana

April 28th, 2010 at 9:25 am

tks. o sa incercam si noi pantalonasii :)

Avatar

Laura Frunza

May 4th, 2010 at 3:26 pm

Eu caruciorul nu l-as trece nici in ruptul capului pe lista lucrurilor inutile, l-am folosit de la 6 zile de cand am adus-o acasa si inca il mai folosesc. Mi se pare cel mai comod mijloc de transport al bebelusului. Nu ma incarc cu greutatea lui, imi rezolv si treburile, nu spun cate cumparaturi am carat cu caruciorul. Plus ca ea se simte mai libera in carucior si exploreaza altfel lumea. Premergator am avut si eu si am pus-o si nu mi s-a parut ca a afectat-o deloc, ba chiar din contra. Si sterilizator pt microunde am avut si l-am folosit foarte mult pana am uitat cuptorul pe grill si l-am prajit. la fiert biberoanele capatau urme de calcar de la apa pe ele si nu mi-a placut deloc. I-am dat si suzeta si biberoane si m-am bucurat sa le am in casa. Inutile mi se par aparatele fancy de scos mucii din nas (chiar eu am dat banii pe unul si acum regret), jucariile educationale pentru copiii prea mici, hainutele prea cochete. A, si prosopul cu gluga mi s-a parut super util (simplu, fara urechi, sau alte prostii) dar cand o scot din cada, o bag direct cu capul in gluga si o infasor cu restul si o transport in camera. Halatele de baie pt bebelusi sunt intr-adevar o prostie, ca doar nu sta cu el.

Avatar

Oltea

May 20th, 2010 at 5:30 pm

Foarte tare lista, sunt 99% de acord. Iar restul de 1% sunt adaptate diferentelor dintre copii: Dora mea cantareste 10 Kg de pe la 6 luni (alaptata exclusiv) si e grea :) . In plus mai avem un voinic de 2 ani si 4 luni, asa ca macar unul sta in carut. La carut avem atasat un fel de board care e foarte util, pentru ca Matei era inca prea mic sa mearga asa de mult pe picioare si totusi foarte mobil ca sa pot sa alerg cu el si cu Dora agatata de mine. Si totusi o fac, pentru ca si noi avem un port bebe (varianta sanatoasa, in care copilul sta pe fund si “calare” pe burta sau spatele celui care il cara). Asa ca deja facem plimbari pe dealuri cu Matei de mana si cu Dora la spate. Port bebe-ul nostru are si un fel de gluga in care ii sustii capul copilului daca il ia somnul, foarte practica treaba asta. La Matei am folosit de cateva ori si salul, dar si el a fost foarte greu de mic :) Insa eu sunt foarte bucuroasa de modelul carutului nostru, asa numitul Ferrari-ul carucioarelor de bebelusi, pentru ca merge si pe nisip, si pe zapada, si mai ales pe hartoapele din Bucuresti, ia curbe stranse, tine toate cumparaturile agatate de el… :)
De asemenea sustin ca nu e nevoie de sterilizator, cel tarziu la al doilea copil oricum nu mai sterilizezi prea des, nici macar prin fierbere :) Noi avem un filtru de apa si fierbem cu apa filtrata, asa ca nu raman urme de calcar.
Numai bine! :)

Avatar

Prosoape

May 22nd, 2010 at 11:22 am

suzeta mi se pare o prostie, la fel si premergatorul

Avatar

Alina

May 25th, 2010 at 9:05 pm

Carucior nu mi se pare inutil, mai ales cand iti ia bebe 1.5kg pe luna… Nu stiu ce spate ai tu, dar al meu nu sta asa bine.
Sterilizator- pass
Suzeta-nu sunt contra, pentru ca unii copii isi sug degetul si este mult mai grav. Dar daca se poate si fara, de ce nu. Noi o folosim la adormit.
Premergator-folosim ca sa facem si treaba prin casa
Sutien, tarc, balansoar, de acord cu tine.
Prosoapele cu gluga am folosit doar cat era mica si erau chiar ok, dupa devin inutile.
Biberoane, aici depinde de necesitati, cine are lapte alapteaza, cine nu trebuie sa foloseasca.

Avatar

Daniela

June 9th, 2010 at 11:33 pm

Mie caruciorul mi-a fost si imi este f. util in continuare, la fel tarcul – folosit si pe post de pat (si acasa, dar si in deplasari pt. ca se strange), dar si ca loc de joaca – fetita mea chiar a stat si s-a jucat mult in el, acum baietelul nu prea sta ca o vede pe sora-sa afara, sau ii pun pe amandoi in el sa se joace cand trebuie sa aspir de exemplu. La fel si sutienele pt. alaptare mi-au folosit mult si bine.
Ce mi se pare total inutil, intr-adevar premergatorul, streilizatorul (eu fierbeam biberoanele in apa distilata si asa nu erau depuneri pe ele), cantarul si balansoarul.
Si as mai adauga eu la lista farfurioarele si lingurile de plastic pt. bebe. Cred ca oricine are in casa boluri mici de portelan, sticla sau ceramica si lingurite mici de inox, nu e nevoie sa cumperi o droaie de plasticuri, eu cu fetita am facut greseala sa iau, dar sunt complet inutile.

Avatar

Adelle

June 10th, 2010 at 12:03 am

Daniela, mare dreptate ai cu farfurioarele si linguritele de plastic, sunt total inutile.

Avatar

mariamirabela

June 10th, 2010 at 12:29 am

Foarte interesante lista ta si comentariile la articol. In principiu, sunt de acord cu tine, iar diferentele vin din stiluri de viata diferite si din personalitatile diferite ale copiilor.
Caruciorul mi s-a parut cea mai buna investitie, imi pare in continuare rau ca nu am putut sa-l iau pe cel pe care mi l-am dorit initial. Avem din acela 3 in 1 cu landou, scaun de masina si carucior sport. Am folosit landoul pana pe la 7 luni aproape zilnic, chiar si pe iarna grea din Bucuresti. De scaunul de masina nu mai vorbesc. Acum nu plecam nicaieri fara caruciorul sport: in el doarme, in el mananca, in el ii schimb scutecul, iar cosul de cumparaturi este visul meu :)

Avem sterilizator, l-am folosit din a 3a zi si-l folosim si azi.

Folosim suzete pentru confort si pentru a nu-si suge degetul, biberoanele pe care le-am luat initial “just in case” au ajuns sa fie folosite de-abia acum, cand bea apa sau ceai din ele.

Nu sunt de acord cu metodele de “ingradire” ale copilului, asa ca nu avem si nu vom avea tarc sau premergator.

Am avut si avem un swing, folosit prea putin pentru cat a costat. De mai mare efect a fost un bouncer imprumutat.

Am avut sutiene de alaptat, cele mai frumoase pe care le-am gasit, le-am purtat in fiecare zi pana pe la 9 luni. Acum le port la sport :)

Cea mai proasta investitie a fost pentru mine pompa de san: initial, cand am avut mare nevoie, nu m-am descurcat cu ea, apoi m-am desteptat si a fost ok, dar per total am folosit-o mult prea putin pentru cat a costat. Acum va merge la o noua mamica si poate isi mai scoate din bani. :)

Avem lingurite de plastic, le spalam si sterilizam, sunt ok, sunt multumita de ele. Avem si niste pahare gradate de la Avent pentru mancare. Sunt foarte practice pentru ca au capac si le poti lua dupa tine in deplasari, le poti pune in congelator, in frigider, etc. Plus ca au gradatie.

Am avut cantar de imprumut, foarte folosit in primele luni, nu mai avem de la 5 luni. Este ok la inceput cand nu stii pe ce lume esti si te ajuta o informatie precisa. Cel putin pentru mine asa a fost.

Avatar

ina

June 28th, 2010 at 3:19 pm

carucior – mai mult decat util, varianta 3 in 1, cea maio buna alegere, scoica si landoul folosite din ziua 1, partea sport mai tarziu, la aproape 2 ani ai copilului nu ma vad fara carucior, cum as ajunge in parc?! in brate…nici gand
sterilizator, biberoane, suzete – folosim si acum (ar fi timpul sa renuntam dar vine bebe2 si intre timp le tinem calde)
pompa de san – utila daca vrei sa faci ceva fara sa fii legata 24 din 24 de bebe
balansoar (nu electric)- folosit de la 2 la 7 luni, extrem de util, bebe se legana singur, il mutam in diverse camere unde aveam treaba
prosop cu gluga – inca folosim, mi se pare foarte util
premergator – am folosit, ne-a facut viata mai usoara cand bebe a simtit nevoia sa se miste prin casa si n-a mai stat in balansoar, se misca in voie, era in siguranta si nici nu se tara pe jos (ceea ce urasc)
cada cu suport anatomic – extrem de utila, doar asezam copilul acolo si il spalam in voie, fara teama sa nu alunece/cada….in prima luna am avut cadita normala….jale, n-ai cum sa speli in nou nascut in cada normala….parerea mea

salteluta de infasat – am avut atasata la patut, n-am folosit-o niciodata
sutien de alaptat – nu am avut nevoie dar am avut cateva cumparate, inutile, scumpe, un sutien pentru sport care se inchie in fata e superrr
perna de alaptat – nu
salteluta de joaca – bani aruncati
cantar – folosit de cateva ori….traiam si fara
geanta ptr scutece – nu

Avatar

Ioana

June 28th, 2010 at 3:42 pm

Dinu are aproape 8 luni si incepe sa faca primii pasi. de abia astept sa mearga cat de cat bine ca arunc caruciorul la gunoi si il tin numai in sling cand oboseste. m-am saturat sa nu am loc pe trotuar de masini, sa nu existe rampe niciunde si sa trebuiasca sa il iau pe sus – inclusiv la noi in scara blocului.

scoica nu am folosit-o decat de vreo 2-3 ori. il tineam pe D in ea, cand a venit pediatrul la noi prima data si ne-a spus ca nu este cea mai buna idee si ca bebelusul ar trebui sa stea pe suprafete plane. Este o inventie idioata a timpurilor noastre (am citit ulterior ca bebelusul se poate sufoca in ea). Noi nu avem insa masina, daca am fi avut poate ar fi fost utila.

La fel suportul asa-zis anatomic pentru cadita. L-am folosit o singura data, apoi am lasat bebelusul in cadita clasica. Bineinteles, trebuie sa pui putina apa in cadita.

In premergator, nu l-as pune nici in ruptul capului. Deja am cunoscut bebei in parc cu probleme la spate din cauza premergatorului.

Avatar

mel

August 25th, 2010 at 5:45 pm

eu,la fel si prietenele mele am cumparat toata lista,ba mai multe….nu sunt deacord cu carutul imprumutat,etc! le cumperi pentru bebele tau,pt confortul lui si tot odata al tau! exista toate lucrurile din lista ta,in magazine(nu trebuie neaparat de firma!!!!),la preturi pt oricine!!! si apoi,cand nu le mai folosesti,(carut,sterilizator,cantar,premergator) le poti da unei mama care nu are cat tine si tot merita cumparate!!!!! (sorry,dar asta cu carutul ca nu merita e chiar aiurea! )

Avatar

Adelle

August 26th, 2010 at 11:16 am

mei, nu inteleg, si ce daca exista lucrurile in magazine? si ce daca sunt ieftine? Asta nu inseamna ca sunt sanatoase si utile pentru copilul meu.

Comment Form



Viziteaza buticul meu

Link catre adelle.ro

<a href="http://adelle.ro"  target="_blank"><img src="http://adelle.ro/wp-content/uploads/2010/03/banner-125-colturi-albe.png"/></a>
Adelle.ro on Facebook

Friend Connect

Cupoane de reduceri