Vara in sling

July 20, 2010 | In: port bebe

Chiar si pe caldurile de peste vara este important sa purtam bebelusul. Bebe vrea si are nevoie sa fie aproape de mamica lui, sa ii simta mirosul, sa ii auda bataile inimii si sa fie legat de mersul ei. Sunt convinsa ca de cele mai multe ori bebe prefera un pic de caldura decat sa fie lasat in carucior. Eu am nascut in iunie, Ra avea nevoie sa ma simta aproape, nu puteam sa o “pedepsesc” la carucior doar pentru ca afara erau 30 de grade.

Fara plastic

Cel mai important mi se pare evitarea materialelor sintetice la un port bebe. Am vazut pe piata mult prea multe marsupii care nu respira de nici o culoare. Nu as lua un marsupiu din fas, plastic sau alt material sintetic doar pentru ca pe eticheta scrie Chicco sau altceva la fel de “fancy”. Nici noi nu ne-am simti bine sa fim inconjurati de plastic, mai ales vara. Exista destule alternative din materiale naturale precum bumbacul si/sau canepa.

Tipul de tesatura

Tesatura din bumbac poate fi de mai multe feluri, sunt esarfe subtirele si altele mai groase. De exemplu sling-urile si wrap-urile EllaRoo sunt facute special pentru tari calduroase, tesatura este destul de rara si respira super ok.

Pe de alta parte si wrap-urile elastice sunt dintr-un jerseu material moale si subtirel, numai bun pentru un bebe mic pe timp de vara (asta nu inseamna ca iarna nu ar fi bun, pentru caldura iarna ma bazez pe haine si cover-uri, nu pe port bebe in sine).

Da, dar wrapurile germane din bumbac tesut sunt cele mai bune, ar striga “cineva”. Da, asa e, sunt foarte rezistente si faine, distribuie greutate super bine, ce mai tura-vura vorbim de calitate germana. Au insa un mare dezavantaj vara: tesatura este mai groasa. E adevarat ca si wrap-urile din material subtire au dezavantajele lor in anumite conditii: atunci cand porti un copilas greu (peste 12-14 kg) pe perioade lungi de timp, materialul te-ar putea “taia” un pic pe la umeri.

Tipul de port bebe

In principiu, un sling sau un pouch e mai “racoros” decat un wrap. Ele au un singur rand de material peste bebe, spre deosebire de wrap unde in general sunt 2 – 3 straturi de material.

wrap tesut

Wrap vara

Insa wrapul are marile sale calitati si nu m-as lasa descurajata cu una cu doua. Exista legaturi mai de “vara” (linkurile sunt catre instructiuni), toate cele 3 se aplica pentru wrap-ul tesut:

Pentru wrap-ul elastic este recomandata legarea Pocket Wrap Cross. Vara “tuxedo belt” sau “buzunarul” poate fi mai putin ridicat pentru a permite circulatia aerului.

La fel in mei tai, aerul circula prin lateral si e destul de ok pe timp de vara.

Pentru bebelusii mai mari pe perioade mai scurte de timp, pouch-ul Tonga e super fain. E ca o plasa, practic nu sta nimic nici pe mine nici pe bebe; plus ca poti intra cu el in apa sau la dus.

Ce altceva putem face?

E clar, ca nu putem gasi un sistem de purtare cu care sa fim 100% confortabili pe caldurile astea, insa putem sa ne imbunatim “situatia”. Mai jos sunt cateva idei pe care le-am aplicat si eu:

  1. Am luat o umbrela mica si foarte usoara, cu ea am umblat pentru a avea umbra atunci cand merg mai mult timp prin soare. Probabil ca aratam un pic ciudat, dar e practic. Tendinta este sa cumparam umbrele largi pentru a ne acoperi compet. Insa din experinta mea “usor” este mai important decat “mare”, pentru ca nu iti oboseste mana.
  2. La sling-ul cu inele am folosit coada pentru a feri bebelusul de razele soarelui.
  3. O imbrac pe Ra cat mai sumar, uneori doar in scutec.
  4. Dupa 3 luni am folosit crema de soare bio de la organik
  5. Am baut multa apa, hidratarea e importanta atat din cauza caldurii cat si pentru alaptare.
  6. Am folosit apa si pentru a ne racorii, am umezit-o pe Ra pe fata, picioruse, maini si par.
  7. Acum de cand Ra e mai mare as vrea sa incerc si cu o sticla cu apa rece in mei tai sau pouch. Mi se pare o idee foarte buna.
  8. Am la mine un tricou de schimb pentru Ra, atunci cand o dau jos din mei tai o schimb daca a transpirat.

Daca mai aveti si alte idei va rog sa imi spuneti.

PS. Acesta este unul din subiectele care au fost discutate duminica la Clubul Textilistilor.

wrap elastic

Related Posts with Thumbnails

Bookmark and Share





26 Raspunsuri to Vara in sling

Avatar

Joe

July 20th, 2010 at 6:37 pm

Dar marsupiul Manduca? E foarte gros? Din poze nu-mi dau seama…

Avatar

Adelle

July 20th, 2010 at 9:24 pm

Manduca nu e gros, e din bumbac si canepa, are 2 straturi de material mai peste tot. E captusit pentru confort pe bretele, talie si la piciorusele bebelusului. Aerul circula prin lateral la fel ca la un mei tai. Dupa un drum de cateva ore pe munte pot sa spun ca Manduca respira ok.

Avatar

Dana

July 20th, 2010 at 9:59 pm

Eu la inceput ziceai ca am doua maini stangi si desi aveam si un wrap subtire acasa am folosit totusi doar slingul, pana prin iarna cand am achizitonat un mei tai. Ioana s-a nascut la sfarsit de mai si am prins calduri mari de tot dar a fost ok cu slingul. Fiind destul de subtire ieseam cu el si afara si stateam si in casa. Puneam o bucata de finet intre mine si ea sa nu transpiram piele pe piele si era foarte bine. Acum, ca au venit iar caldurile ne-am intors la sling (de data asta o port pe sold) si la Tonga (multam Adelle 😉 ) Eu zic ca se poate foarte bine sa porti copilul pe calduri mari…

Avatar

Eugenia

July 20th, 2010 at 11:43 pm

Cum prea bine se vede si in poza de mai sus, Dobrestii au ales wrap-ul elastic pentru purtat copchila nascuta pe 15 mai 🙂
Chiar si azi, pe drumul casa-doctor si retur am purtat-o pe piticot in wrap. Da, a fost cald, am transpirat putin amandoua, dar maine si in zilele viitoare tot in el vom iesi afara.
Ne place la nebunie! Multumim Adelle.

Avatar

Ioana

July 21st, 2010 at 4:17 pm

Si noi avem un wrap elastic dar Edi nu sta in wrap daca sunt mai mult de 25 de grade afara.Desi si eu il imbrac cat mai sumar (spre disperarea si indignarea doamnelor mai in varsta de pe strada care mereu ma sfatuiesc sa ii pun copilului sosete).La asta cu umbrela ma gandeam si eu, momentan i-am luat o sepcuta haioasa care ii vine oarecum pana pe ochi da macar nu il bate soarele. M-am gandit sa iau un sling in care sa il si alaptez, ca in wrap mi-e greu. Deci tu zici Ella Roo. Eu nu prea am fost fan sling dar imi dau seama ca pe timp de vara e foarte practic.

Avatar

mariamirabela

July 21st, 2010 at 11:42 pm

Desi eu sunt una dintre calduroase ce nu suporta sa transpire, recunosc ca folosesc slingul pe caldura. Nu des, dar nu-mi lipseste niciodata din geanta. Si noi folosim coada slingului pentru diverse, in special atunci cand vrea sa adoarma si incerc sa-i fac putina intimitate.

Acum ca Degetzica este mai mare si iti tine bine coloana las putin spatiu intre corpurile noastre pentru o mai buna ventilatie. Nu mai este asa de sigur, o sustin cu o mana, dar macar nu iesim foarte transpirate din experienta asta.

Avatar

diana

July 22nd, 2010 at 12:12 am

Cristina, ai putea, te rog, sa verifici, daca la wrapul elastic de care spui, e vorba de jerseu? Din cate stiu eu, jerseul e net inferior interlockului si nu e foarte apreciat ca si wrap elastic pentru ca e prea elastic.

Si as mai adauga ca, daca la wrapul neelastic, legaturile cu 2 sau 1 strat de material peste bebe sunt perfecte, la cel elastic e musai sa ai 3 straturi. Daca e si din jerseu, nu interlock, cu atat mai mult.

SI la materiale bune as mai trece, pe langa bumbac si canepa, inul si matasea, amandoua cu plusuri si minusuri dar excelente pentru vara.

Avatar

diana

July 22nd, 2010 at 12:15 am

Uf, imi e tare greu sa postez comentarii, merge numai la a 3-a, a 4a incercare :(( Reiau, pe scurt, ca nu mi-a picat fisa decat tarziu sa salvez cu copy 🙁

*la materiale de vara as pune si inul si matasea, amandoua cu plusuri si minusuri, dar excelente pentru vara.

*la wrapul elastic cred ca te refereai la interlock, nu jerseu, care e prea elastic

* si as mentiona undeva ca la wrapul neelastic legaturile cu 1 sau 2 straturi de material sunt super, insa la cel elastic e musai sa fie 3 straturi.

Daca nu merge nici acum o fi vreun semn 😀

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 12:21 am

Diana, merg comentariile chiar daca apare eroare dupa ce apesi butonul de Post. Am o problema in site, sper sa o rezolv. 🙂

Legat de materiale, fibrele naturale in general sunt f ok, matasea e super.

Am sa verific ce spui legat de jerseu.

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 12:25 am

Wrap-urile de la MaM Design sunt cotton interlock cu certificare OekoTex 100, material special lucrat pentru wrap-urile lor. Sunt facute in Finlanda unde standardele de calitate sunt foarte inalte. Nu am nici un dubiu asupra lor.

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 12:32 am

Si Moby Wrap e tot interlock. Am modificat articolul. Mersi.

Avatar

diana

July 22nd, 2010 at 1:52 am

Of, netul meu care pica mereu combinat cu eroarea de la mesaje = o mare varza :)) Bine ca am reusit sa comunicam 😀

Avatar

Dahnah

July 22nd, 2010 at 7:12 am

cand e cald de mori eu zic pas la orice purtator. e corp pe corp care transpira, nu esarfa. anul trecut, cu dari abia nascuta o tineam, desi ajungeam ude la burta acasa, amandoua, dar anul asta cand e mai mare nu am mai purtat-o la caldura mare. si in brate transpira. ea e si calduroasa, ca io noaptea dorm cu pilota pe mine si ea dezvelita, la cracii goi, deci chiar nu am cum s-o port. in curand o sa gust un mei-tai “sabor Diana” 😛 sa vedem cum o fi.

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 11:44 am

@Diana, nu am vazut nicaieri o contraindicatie la wrapul elastic cu 2 sau 1 strat. Eu am incercat la Ra cu 2 straturi si nu am avut nici o problema si Eugenia poarta cu 2 straturi si sunt super ok amandoua.

Mai mult, instructiunile de la Moby Wrap (care e cel mai vandut wrap elastic din america) au legaturi cu 1 sau 2 straturi. De ex e o mamica cu 2 gemeni cu 2 straturi de material fiecare, nici nu ar avea cum sa ii infasoare pe fiecare de 3 ori. Legatura sling (pe sold) e cu un singur strat de material.

Si cei de la Calin Bleu recomanda pozitii cu un 1 sau 2 straturi. De ex http://www.calinbleu.com/baby_wrap_cross_carry_sling.html, la pozitia 10 ramane cu 1 strat. Iar aici e Simple Cross Carry cu 2 starturi http://www.calinbleu.com/baby_carrier_swcc.html

Avatar

Baloo

July 22nd, 2010 at 1:07 pm

@Ioana Ellaroo au si wrapuri. Uite aici un review in care compara un wrap ellaroo cu un wrap elastic Hug-a-Bub (deci subtire). Spune ca cel Ellaroo e chiar mai bun decat cel elastic din punct de vedere al vremurilor calduroase.

http://www.cottoncradles.com/erwrapvshugabub.htm

E clar insa ca in sling ar fi si mai bine din punct de vedere al caldurii.

Avatar

Joe

July 22nd, 2010 at 2:01 pm

Ca tot veni vorba :), daca vreau sa-l car pe pusti si in spate, ce imi recomanzi: Mei tai Connecta sau marsupiul Manduca? Tu ce folosesti? Ma tot uit la ele, le compar si n-am ajuns la nici o concluzie!

Avatar

diana

July 22nd, 2010 at 6:22 pm

Cristina, depinde de producator si de scoala. In Sua recomanda inclusiv mei tai de la nastere, ceea ce eu n-as purta si n-as recomanda nici batuta :D. Copilul nu are suficient suport pentru spate si poate ‘aluneca’, spatele i se curbeaza mai mult decat in mod normal. Acelasi lucru se intampla si la wrapurile elastice cu prea putine straturi.

In functie de material, exista sansa sa il poti purta si cu 2 straturi (moby e din cele mai groase), insa cu unul e de-a dreptul periculos pentru un bebelus. Iar pentru un copil mai mare e incomod, pentru ca se balanseaza prea tare iar wrapul se lasa prea mult.

Am vrut sa ii scriu Eugeniei cand am vazut poza pe facebook dar nu am apucat, in poza cu pricina bebe nu sta bine, spatele e prea curbat. E un pdf de pe babywearer (stiu sigur ca l a pus si reka la ea pe blog) o sa il caut sa il pun si aici. E o poza foarte clara cu un bebe in wrap pus bine si una cu spatele prea larg si prea cocosat. Ceea ce se poate intampla la un wrap neelastic dar la cele elastice e inevitabil la mai putine straturi.

Avatar

diana

July 22nd, 2010 at 6:43 pm

Avatar

Joe

July 22nd, 2010 at 6:50 pm

Deci marsupiul ar fi mai ok, zici tu…

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 11:11 pm

Diana, atat in SUA cat si in Europa sunt anumite Mei Tai-uri recomandate de la nastere. De ex: Connecta, Babylonia, Didymos, Cat Bird Baby, Close2me. Connecta este de fapt un hibrid intre un mei tai si SSC si are certificare conform cu normele europene EU-Norm EN 13209-2:2005. Am mare incredere in oamenii astia, mai ales ca nemtii si americanii sunt f stricti cand vine vorba de siguranta copiilor.

Legat de Eugenia, chiar nu mi se pare ca bebe ar sta prea cocosat. Cred ca impresia asta vine din cauza unghiului de unde am pozat. Eventual mai pun o poza.

Ce discutii “avansate” avem noi aici. Mi se pare mult mai importanta pozitionarea bebelusului, ca degeaba isi cumpara omul sling, wrap, etc daca nu stie sa il foloseasca. Nu ii iese, copilul nu sta bine, plange si uite asa trage concluzia ca a dat banii degeaba si nici problema nu a rezolvat-o. Dupa mine mult mai usor este sa gresesti cu un sling decat cu un mei tai. Iar un wrap elastic este mult mai usor de folosit si de invatat decat unul tesut, pt bebe mic.

Avatar

Adelle

July 22nd, 2010 at 11:29 pm

Joe, daca vrei vino intr-o Joi la studio Pronatalita. Stam de vorba, le incerci pe amandoua, te plimbi un pic cu fiecare si daca iti place poti sa cumperi.

Fiecare are avantajul si dezavantajul lui, depinde si de stil de viata si de gusturi. Eu in oras prefer Connecta, e mai funky, e micut imi intra si in geanta. Cand mergem pe munte, sau daca il intreb pe Daddy, preferam Manduca. Manduca tine copilul mai sus si asta pentru spate e super. Ra vede peste umarul meu fara nici un stres.
Altfel, ambele sunt foarte faine, unul e lucrat in Anglia, iar celalalt in Germania. Si da, sunt ok.

Avatar

Amy

July 23rd, 2010 at 9:22 am

Ce discutie frumoasa aici. Ia sa ma bag si eu 😀
Clar il port pe pici si pe calduri. Am avut cateva zile in care nu putea sa adoarma desi ii era tare somn. Cand se intampla d-astea il leg in spate si imi pot face treaba. El uitandu-se la ce mesteresc eu, inevitabil pica furat de somn :)). Si asta acum pe calduri. Nu pare sa il deranjeze ca intre noi se formeaza balti. 😛
Legat de wrap-ul elastic. Avem si unul din ala si il iubiiiim :X. Este prima noastra achizitie in materie de wrap-uri. Este stretchy dar nu se intinde pana la glezne :P.Cu el am invatat sa ne legam si avand in vedere ca Vic nu e un bebe grasut (noroc/ghinion) inca il folosim cu success. Scria ca duce pana la 20 de kile, dar nu am de gand sa vad daca este adevarat sau nu :). Este foaarte comod si placut la purtare . Dar hai ca l-am laudat destul. Sa zicem si de dezavantaje oleac’. Cand e tare cald nu il purtam pentru ca legaturile simple gen “simple cross” (short cross, cum vreti) ca sa nu mai vorbesc de kangaroo, nu au ce cauta aici, Vic nu mai e pui micut si intinde un pic prea tare materialul. Front wrap cross si pocket wrap cross insa merg de minune pentru noi, deocamdata 🙂 , asa ca atunci cand e mai racoare profitam de wrapul nostru elastic la maxim. De asemenea cu un wrap elastic nu prea ai ce cauta pe spate http://www.youtube.com/watch?v=diR1jNS7Vmg&feature=related uitati aici un link. Am vazut multe clipuri pe youtube cu mamici care poarta copilasii in spate cu wrap elastic…eh eu nu o fac. Pentru asta exista wrap tesut .
Tati prefera slingul si sunt mandra de el ca a invatat sa si-l puna singur 😀
Wrap, sling, mei tai…nu conteaza, important e ca se pot purta copilasii si pe calduri, noi cu siguranta suntem pentru 😉

Avatar

Joe

July 23rd, 2010 at 1:15 pm

Ok, ne vedem joi! 🙂

Avatar

diana

July 24th, 2010 at 3:04 am

Cristina, nu stiu cum sa zic sa nu sune rau, probabil e si de la perioada asta naspa pt mine cand nu sunt in stare sa formulez frumos :). Eu am zis ca eu nu as purta si nu recomand. Si ca altii o fac. Pana la urma e decizia fiecaruia. Sunt sigura ca si chicco, de ex, respecta standardele, asta insa nu ma face sa imi port copilul in marsupiile lor. Normele nu se refera, din pacate, la poztia copilului, la coloana, la picioare, altfel nu am mai vedea marsupii ‘din alea’ peste tot :(.

Sunt perfect de acord cu tine apropo de usurinta MT si a wrapului elastic. Aproape ca nu ai cum sa gresesti, fata de sling si wrap unde ai ceva de munca. Atat timp cat omul stie ce cumpara, nu e nici o problema. Dar daca vrea un sling ca e cool, un wrap elastic sa-l foloseasca pana la adanci batraneti sau pt versatilitate, sau un MT sau SSC ca sa poarte copilul din prima zi (si aici nu pun dydi care e WT), cred ca nu mai e ok. SI gata, tac 😀

Avatar

zoozie

July 26th, 2010 at 10:01 pm

Oau gagici ce-mi citira ochii aici, numai marci si modele si tesaturi de mi se incurca limba nu alta… Eu vara trecuta m-am descurcat cu doua wrapuri, unul dinc eva gen cearsaf subtire, celalalt din panza topita, si mi-a fost tare bine cu legatura aia clasica, de cangur.

Nu am transpirat niciodata excesiv, materialele permiteau respiratia iar la wrap un al treilea strat (oblic) proteja copilul de soare mai ceva decat o palarie. La piata ma luau drept graviduta… pana ii vedeau piciorusele, asta pentru ca bebe dormea pitita sub material (cu nsul la aer totusi).

Vara asta ma descurc f. bine cu un pouch, pe care am invatat sa-l pun cu bubulina in grate direct, ceea ce inainte nu reuseam nici batuta. Interiorul e dintr-un bumbac sau in, oricum e moale si absorbant, iar exteriorul din bumbac. Merge si pe cea mai cea caldura – cu protestele de rigoare ca mai nou Zuzulina mea prefera… bordurile. Cand cred eu ca e prea cald si nu bate soarele, ii las spatele dezvelit si o tin cu o mana.

Avatar

Adelle

August 1st, 2010 at 11:12 pm

Ladies, siguranta copiilor este cea mai importanta de aceea am bagat capul la cutie cateva zile si am intrebat producatorii. Am primit raspuns de la MaM Design, de la MobyWrap inca astept.

So, pe scurt, admit greseala, legatura cu 2 straturi si 1 strat nu este recomandata de catre MaMDesign pentru wrap elastic. Voi actualiza si articolul.

Ei recomanda pentru wrap-ul elastic Pocket Wrap Cross, o legatura versatila care poate fi variata pentru a se potrivi fiecarui parinte si copil. Iar vara, “tuxedo belt” poate sa nu fie ridicat complet pentru a permite circulatia aerului. Citez: “what CAN be done in warm weather is to use the tying method recommended in the instructional booklet and leave the “tuxedo belt” less spread out to add air flow which is naturally important during summer time.”

Legat de purtatul in spate: cei de la MamDesign spun ca bebe poate fi purtat in siguranta in spate folosind legatura Pocket Wrap Cross conform instructiunilor. Ei recomanda purtarea copiilor in spate de 5 luni in sus iar legare sa se faca cu ajutor. @Amy, la filmuletele respective am vazut comentarii care sustineau ca nu legase bebelusul corect; poate ca au dreptate. Oricum este bine de stiut pentru a avea grija sporita in astfel de cazuri.

Comment Form

You must be logged in to post a comment.

Comenteaza

Viziteaza buticul meu

Citesc

Link catre adelle.ro

<a href="http://adelle.ro"  target="_blank"><img src="http://adelle.ro/wp-content/uploads/2010/03/banner-125-colturi-albe.png"/></a>
Adelle.ro on Facebook

Cupoane de reduceri