Din perspectiva lui bebe. Cărucior vs Wrap

February 17, 2011 | In: port bebe

Vroiam de mult sa fac un filmulet care sa arate perspectiva unui bebe in cărucior si apoi pe cea a unui bebe purtat de parinte in wrap. Uite ca au facut-o altii, in Olanda, dar limba nu e importanta, se intelege esentialul.

Bebe1 plimbat in carut are o aria de vedere destul de limitata: vede cerul, jucariile care atârnă si fața mamei. El aude claxoane, dar nu vede masinile, aude cateii care latra dar nu stie ce inseamna asta, nu ii vede, aude copiii care se joaca dar nu ii vede. Primeste informatii incomplete. Din cand in cand mai apare cate un deget care il gâdila si o fața straina care ii zâmbeste.

Bebe2 purtat sus pe spatele mamici vede si aude masinile care claxoneaza, vede si aude cateii, vede si aude copiii. Bebe purtat primeste informatii. El intoarce capul si isi alege ceea ce vrea sa vada, daca nu are chef sa vada o fata straina, intoarce capul, se ascunde si gata. Daca se aude vre-un zgomot, intoarce capul si vede ce se intampla. Bebe purtat participa.

Related Posts with Thumbnails

Bookmark and Share





26 Raspunsuri to Din perspectiva lui bebe. Cărucior vs Wrap

Avatar

zoozie

February 17th, 2011 at 12:16 pm

unde e filmuletul ala? La mine nu se vede, sunt curioasa. Si mie mi-a dat prin cap sa fac ceva de genul, dar m-am multumit pana la urma cu exercitiul de imaginatie.

Avatar

Adelle

February 17th, 2011 at 12:18 pm

Apare acum?

Avatar

Elena

February 17th, 2011 at 12:26 pm

Minunat facut filmuletul! N-as vrea sa fiu bb 1.

Avatar

Emilia

February 17th, 2011 at 1:14 pm

Buna,
Tocmai am descoperit blogul tau si s f incantata, desi la capitolul acesta inca am dubii, pana in iunie am timp sa ma decid dc vreau carucior sau “esarfe”. Intrebarea mea este: dc bebe e mic si-l tii la piept cu fata spre tine, nu i acelasi lucru? Adica nu apuca sa vada prea multe nu?Inca am temeri, mai ales cand bebe e mic, ca poate wrapul/alta metoda ii deformeaza corpu si tot blah blahul specific (you know the story:) O sa mai citesc articole pe la tine si o sa vb si cu doctora mea sa vad ea ce crede. Eu parca as alege aceasta metoda dupa 6 luni …..
THX pt info, si eu sper sa am destul lapte pt ca pana la 1 an vreau sa i dau doar mommy’s production 🙂

Avatar

zoozie

February 17th, 2011 at 2:11 pm

da, Cris, acum se vede. Edificator. Si da, confirma ce am observat si eu purtandu-mi copilul. In plus ma simt cumva separata de ea cand o tin in carut. Anda merge cu carutul cand e cu bunica ei, pentru ca are totusi 12 kg si Buni chiar nu poate cara atat. Insa insista ca fata sa mearga pe jos. Uneori vrea, alteori nu. Oricum la 2 ani deja observa lucrurile altfel si din carut.

Cu fata mica eu am alternat carutul si mijoacele de purtare. Cand am plecat la drumuri mai lungi uneori preferam sa aiu carutul sa pot duce diversee: schimburi, macare cand a fostc azul, dar am avut si multe zile cand am plecat cu fata in wrap si statea asa 5-6
ore, cat timp eu bateam parcurile.

Oricum, am invatat un lucru, sunt persoane care nu se vor convinge niciodata ca purtat e mai bine prin insusi faptul ca e interactiv. Sunt in general persoane care dezaproba co-sleepingul, AP-ul si alte curente de parenting centrate pe copil. Nu spunc a ele /ei nu sunt centrati pe copil de asemenea, cica au o abordare clasica, asa cum le place lor sa spuna. SIncer mie mie mai clasica mi se pare abordarea AP, bunicii nostri cam erau purtati in brate, nu? De parinti, bunici sau frati mai mari.

Avatar

Dana

February 17th, 2011 at 2:15 pm

Foarte tare!

Avatar

Adelle

February 17th, 2011 at 2:26 pm

Emilia, pozitia lui bebe cu fata catre tine e o pozitie naturala. In aceasta pozitie bebe are vizibilitate de peste 100 grade in stanga si tot la fel pe dreapta. Primeste multa numai si prin faptul ca e purtat, aude un latrat, simte cum mama se retrage si a invatat ceva.
Si eu in primele saptamani de mamica eram tematoare in ceea ce priveste purtatul copilului. Am mers la doctorita mea si am intrebat si mi-a dat un raspuns atat de simplu: “in africa, in asia, in america de sud copiii sunt purtati si sunt ok, nu sunt cocosati si nici cracanati”. Dar, da, e important sa dai peste un medic deschis care stie cat de cat ce inseamna babywearing, care a citit si studia macar un pic pe tema asta.

Apoi am citit tot mai multe pe tema aceasta si am aflat ca s-au facut studii si babywearing e ok, e ceva f bun, natural, e super bun pentru prematuri (vezi studiul kangaroo mother care)

Avatar

roxana

February 17th, 2011 at 3:30 pm

Eu am purtat-o pe fetita mea si in carucior si in ergo si cred ca ambele sunt potrivite in anumite momente si au avantaje si dezavantaje. Filmul e interesant, dar nu si impartial.
Bebe care sta in carucior ar trebui sa aiba cel mult 3 -4 luni pentru ca sta in landou, intins pe spate. La varsta aia perspectiva lui e intr-adevar mult restransa, dar oricum cel mai important lucru e sa vada fata mamei.
Bebe purtat in spate e mult mai maricel. La varsta aia putea sa stea si intr-un carucior ridicat la verticala si perspetiva ar fi fost la fel de larga.
Deci nu cred ca plusul sau minusul celor doua mijloace de “locomotie” tine de perspectiva pe care o ofera bebelusului. Cred ca plimbarile prin parc sunt minunate pentru bebe in carucior pentru ca e liniste, calm, el paote privi in jur si observa, poate vedea alti copii si ce fac ei, etc. In schimb, la iesirile in oras, la munte, la mare, in magazine, am ales mereu ergo. E comod in primul rand si asigura celui mic un spatiu calm si putin izolat de agitatia din jur.

Avatar

Raluca

February 17th, 2011 at 4:07 pm

Emilia, statul in carucior e nesanatos pentru bebe, uite aici http://www.sleepywrap.com/2011/02/strollers-baby-carriers-and-infant-stress/ si sunt sigura ca gasesti informatiile astea in multe alte parti.

Avatar

Raluca

February 17th, 2011 at 4:11 pm

Eu eram si mai sus. Am vrut doar sa mai scriu ca sa dau un like comentariului Roxanei! Super!

Din cauza asta eu consider ca e invers de cum crede Emilia, cand sunt mici le e mai bine la pieptul mamei, iar cand sunt mai mari e ok si in carucior. Mai ales cum am fost noi cu refluxul, era clar ca numai la verticala trebuia tinut pana la 6 luni…

Avatar

Mihaela

February 17th, 2011 at 7:10 pm

La noi a fost mai dificil un pic. In prima luna Pitica a stat in wrap prin casa. Dupa care nu a mai vrut nici in ruptul capului: nu se putea foi cum vroia ea, strange, cald, etc. Asa ca am renuntat. Nu-i place sa stea pe spate drept care landoul a iesit din discutie si uuite cum la 2,5 luni ieseam cu caruciorul varianta sport lasat mult pe spate. Prin casa cand o plimb nu vrea decat fie sus pe umar ca sa vada tot, fie cu fata ca sa inspecteze. Cu fata spre mine nu-i bine de loc. Asa ca am luat un marsupi plus de la Hiphip si cumva, indesat, merge pusa cu fata spre exterior. Am incercat si cu fata la mine si a iesit cu scandal mare. Oricum, acum, la aproape 3,5 luni, mai are putin si sta in fund singura.

Avatar

Nina Radu

February 19th, 2011 at 12:15 am

Imi pare atat de rau ca n-am pus in practica babywearingu la vremea lui…Amira nici n-a vrut sa auda de carucior, nici prin gand nu mi-a trecut sa insist…doarme pisica Didi in el de rupe. Am purtat-o pe domnitza-n brate pana am zis ca o sa mi se detaseze de restu’ corpului si uite ca au rezistat. Amandoua. Am avut recent timp sa ma documentez gratie site-ului tau. Pentru Amira’s sister or bro am pus deja ochii pe ceva bun bun de tot de la tine.

Avatar

happy-mami

February 19th, 2011 at 8:43 pm

Bune imagini! Cred ca e foarte bun purtatul bebelusului cate o ora -doua, dar daca vrei sa-l tii mai mult afara, gen 6-8 ore, e util si carutul, mai ales daca iesim in parc, si nu in curte. Mamica are nevoie de un mic bagaj (carti, fructe, suc, poncho, etc) care poate sta in carut si se poate odihni macar cand bebe doarme. E greu totusi sa porti un copil cate 8 ore pe zi, iar statul afara la aer este prea sanatos pentru a fi scurtat. In plus, in vacante, carutul a fost foarte util pentru somnul de pranz si de seara, am putut sa ne plimbam, sa stam la terase in voie, iar copilul dormea bine mersi alaturi.

Avatar

Cristina

February 19th, 2011 at 11:54 pm

Filmuletul este in norvegiana, deci presupun ca e facut in Norvegia:-)
Multumim de link Adelle, e interesant indeed.
In linii mari sunt de acord cu abordarea asta, “attachement parenting pana in panzele albe”, insa uneori mi se pare ca se aluneca pe o panta tricky, in care “tot ce e altfel, e rau”…
Da, e mai fain pt bebe sa fie purtat, sunt convinsa de asta…daca uneori insa nu se poate sa fie purtat (mama cu scolioza puternica, bebe refuza sau mai stiu eu ce…), e ok si un carucior, cu atat mai mult cu cat exista si modele de carucioare foarte smart…. nu e musai ca bebe sa stea perfect la orizontala, cu fata in sus si directionat spre mama…ci poate fi usor inclinat, intors cu fata spre sensul de mers de exemplu…in cazul asta are vedere la fel de mult, sau chiar mai mult decat un bebe in wrap:)
In general, viitoarele mamici trebuie sa se intereseze avand mintea deschisa, nu inversunandu-se pe un tip foarte clar si prestabilit dinainte de parenting…ce se potriveste la mine, nu se potriveste poate si la tine, etc..tre sa descoperi care e solutia ideala si sa incerci sa aderi la ea, dar nu obsesiv, deoarece cu siguranta uneori nu va functiona…atunci tre sa ai solutii alternative:)

anyway, dragi viitoare mamici, deschideti-va urechile si ochii in jur la sfaturi si pareri, insa e bine sa pastrati si ceva din propriul instinct si bun-simt.

Avatar

Adelle

February 20th, 2011 at 12:08 am

@Cristina, am primit linkul din Olanda si am zis ca asta e, merci ca ai elucidat misterul limba 🙂

Clar, fiecare face ceea ce i se potriveste, insa eu sustin purtarea copilului. Ii las pe altii sa sustina caruciorul, eu nu cred in el. 🙂

Avatar

Adelle

February 20th, 2011 at 12:13 am

@happy-mami, sa vezi ce am mai plimbat-o pe Ra cu orele prin oras si ce somnuri dulci trage in mei tai sau in manduca. noi stam inafara orasului, imi ia 1 ora si ceva sa ajung, deci clar cel putin 5-6 ore tot
suntem pe drum.
Si sunt foarte de acord ca e sanatos ca bebe sa stea cat mai mult la aer. 🙂

Avatar

Adelle

February 20th, 2011 at 12:48 am

@Mihaela, desi s-ar putea sa ma repet, o mai zic : nu se
recomanda purtarea copilului cu fata in exterior.

Motivele:
1. extrastimulare, copilul nu are unde sa se retraga. Aparent el se distreaza, insa nu poti sa vezi atunci cand stimulii exterior “sar calul” si apoi ne miram de ce nu doarme sau de ce plange seara.
2. coloana – este o pozitie nenaturala pentru coloana copilului, ba chiar ii este fortata .
3. pericol pentru solduri adica este incurajata displazia de sold, picioarele atarna si femurul nu intra perfect drept in lacasul din osul iliac.

Uite aici cateva link-uri interesante
http://didymos.de/english/index.php?s=nachvorn
http://www.slingguide.co.uk/frontcarries.php

Avatar

zoozie

February 20th, 2011 at 1:04 am

Din cauza acelei expuneri exagerate la stimuli mie nu-mi plac caruturile orientate spre strada. Eu am avut unul de-ala si l-am si folosit, dar pana la urma si copilul iti dicteaza ce sa faci. Cand mergeam in parc cu caruturile, o prietena de-a mea plimba carutul gol si copilul in brate.

A mea a fost docila pe vremea aia, dar recupereaza acum. La doi ani si ceva e megaultraarhi purtata in casa si pe-afara (mai ales cand e vorba de locuri noi si are nevoie de o perioada de acomodare iainte sa-si faca de cap). SI subscriu la somnul pe pieptul meu, de departe e cel mai bun si vine la marele fix cand ai de umblat.

Avatar

Anonymous

February 21st, 2011 at 1:17 pm

am incercat sa il port pe bebita, initial intr-un marsupiu, apoi in sling, insa nu ii place. sta maxim 10 minute (in momentele bune) iar apoi vrea sa isi intinda picioarele si incepe sa se foiasca… mi-ar fi mult mai usor daca as gasi ceva in ce sa ii placa sa stea, insa nu stiu incotro sa ma indrept.

Avatar

Adelle

February 21st, 2011 at 2:48 pm

In cel fel ce marsupiu ai incercat sa o porti? In sling poate nu e legat bine si atunci nu se simte confortabil.

Avatar

BlueEyes

February 21st, 2011 at 10:27 pm

Initial am folosit un marsupiu chicco “go” in care nu a vrut sa stea deloc, apoi am incercat cu “soft&dream”, dupa care mi-am cumparat un sling cu inel. Poate ca nu reusesc sa leg bine slingul, nu stiu… E putin mai dur materialul si nu aluneca foarte usor prin inel. M-am tot uitat si la filmuletele de pe youtube si nu reusesc sa imi dau seama unde gresesc. In sling, ori nu ii place sa isi tina piciorusele in pozitia clasica si vrea sa le intinda rapid, ori intr-adevar ii aluneca …

Avatar

Adelle

February 23rd, 2011 at 10:50 am

BlueEyes, marsupiile chicco nu sunt ergonomice. Picioarele copilului pur si simplu atarna si toata greutate se lasa pe bazin, nu e confortabil nici pentru copil, nici pentru mama.
Daca vrei continuam discutia pe email, o sa te rog sa imi dai mai multe detalii si incercam sa gasim o solutie potrivita pt voi.

Avatar

Nedeia

February 28th, 2011 at 1:51 am

mare dragoste din partea mea pentru wrap si purtatul copilului! insa ma intreb cat este de placut pentru copil sa stea mereu cu spatele la drum si, pentru ca nu are capul la inaltimea capului meu, ce vede ea de fapt, mai ales ca eu sunt si in fata ei, deci ea vede in stanga si in dreapta . atunci cand se rasuceste. si tinde uneori sa se rasuceasca sau sa se arcuiasca, si ma deranjeaza pentru ca se .. deranjeaza tot aranjamentul.

cat o mai pot cara (am o hiperlordoza, dupa doua-trei ore de carat ma resimt – deci purtatul prin casa nu se prea pune des), o duc in wrap. dar sunt chair curioasa care e perspectiva ei cand sta cu spatele la drum – si asta pentru ca nu stiu ce are netul meu ca nu mi se incarca filmuletul si nu stiu ce filmeaza ei acolo 🙂

Avatar

Nedeia

February 28th, 2011 at 1:55 am

** gata, am vazut filmul. bebe sta purtat in spate… deci oare ce vede bebelul purtat cu fata la muma? 🙂

Avatar

Kinga

April 1st, 2011 at 5:25 pm

Bebelul purtat cu fata la muma e atat de mititel (cel mult 7 kile, nicicum mai mare de 3-4 luni), incat n-are nevoie sa vada alta decat pe muma 🙂
Filmuletul are un mic trick: daca va uitati atent la a doua parte, se vede ca nu e nici un bebe acolo ca nu se vede nici un wrap, e doar camera…

Avatar

zooie

April 1st, 2011 at 10:25 pm

@ Kinga: chiar de-ar fi asa, conteza cam cum se vede din unghiul ala, cum puteau face, sa lipeasca o camera de fruntea copilului? Nu prea inteleg.

@ Nedeia: o vede pe mama si in functie de cat se misca vede si o buna parte din llmea inconjuratoare. Ca o purtatoare veterana te asigur ca e suficient pentru majortitatea copiilor, cu conditia sa fie legati confortabil. Vad ca multi parinti gresesc legaturile, apoi se plang ca bebelusii si copiii lor nu stau in wrap, bunaoara. Sau alta greseala: ii imbraca la fel ca pentru carut. Well, nu se poate, iar in casa un copil purtat in wrap sta in body cu manea scurta, lipit de pielea mamei. E arhsuficient.

Comment Form

You must be logged in to post a comment.

Comenteaza

Viziteaza buticul meu

Citesc

Link catre adelle.ro

<a href="http://adelle.ro"  target="_blank"><img src="http://adelle.ro/wp-content/uploads/2010/03/banner-125-colturi-albe.png"/></a>
Adelle.ro on Facebook

Cupoane de reduceri