Sunt consultant Babywearing cu patalama

March 4, 2011 | In: personal, port bebe

Am mers la Dresda cu mic si mare si am facut primul nivel si sunt acum consultant Babywearing. Mai urmeaza inca 2 cursuri, dar intre timp trebuie sa lucrez si sa impartasesc din ceea ce am invatat. Acum am bazele teoretice pentru a invata parintii sa faca legaturi cu wrap, sling sau mei tai, stiu care sunt criteriile unui bun port-bebe, stiu care e pozitia perfecta pentru bebe, am invatat despre istoria babywearing, am avut ocazia sa frunzaresc carti cu diverse studii pe babywearing, etc .

Trageschule Dresda este considerata cea mai buna scoala specializata pe Babywearing, exista de aprox 15 ani si organizeaza cursuri pentru consultanti babywearing dar si pentru parinti. Au un Board of Advisors din care fac parte personalitati in domeniu: medici (ex Kirkilionis) si antropologi germani.  Scoala impreuna cu bordul participa la intalniri cu oamenii din industrie, de ex atunci cand BabyBjorn a scos un nou model de portbebe, ei s-au intalnit  si au prezentat motivele pentru care Trageschule nu recomanda babybjorn. In fiecare an scoala organizeaza DresdenerTrageTage, o conferinta unde timp de 3 zile sunt prezentate diverse studii, se tin workshopuri si cursuri.

Trageschule (care s-ar traduce mot-a-mot “soala de purtat”) are o retea de consultanti in babywearing si pentru a face parte din retea (adica pentru a fi consultant babywearing) trebuie sa participi la un curs organizat de ei 1 data la cel putin 2 ani. Asta inseamna studiu continuu. Nu e de ajuns sa fac 1-2-3 cursuri si gata, ma pot culca pe o ureche. Nu, trebuie sa tin informatiile actualizate si sa continui sa invat. Acum fac si eu partea din aceasta retea si, deocamdata, sunt singurul consultant babywearing din Romania (lista este Beraterinnenliste iar pe mine ma gasiti la nr 553).

Nivelul  “basic” consultant babywearing inseamna: tehnici pentru noduri, legarea pe sold cu wrap scurt sau sling cu inele, legarea in fata cu wrap tesut sau elastic, legarea in spate, aspecte psihologice si fiziologice ale purtarii si oferirea de consultatii 1 la 1.

Nivelul “advanced” inseamna in plus oferirea de consultatii babywearing pentru situatii speciale,  conceperea si sustinerea de cursuri babywearing, in plus se pot prezenta moduri de legare avansate.

Nivelul “certificate” este de fapt un examen prin care se evalueaza activitatiea si se obtine certificarea.

Am plecat fericita de la curs, a fost tot ceeea ce ma asteptam. Cum am ajuns acasa, cum mi-am comandat 3 carti in germana cu studii pe aceasta tema. Se pare ca, in general, in germana se fac si se publica mai multe studii stiintifice pe tema babywearing, iar pentru mine va fi un motiv foarte bun sa imi exersez germana pe care simt ca incep sa o uit.

A fost un curs international, participantii erau din 3 tari (Olanda, Letonia si Romania) plus intrustorul din Germania. Mi-a placut sa vad cum diferentele culturale isi pun amprenta chiar si in domeniul babywearing. In Letonia wrapul tesut este cel mai apreciat, la fel si in Germania si in Olanda. In Olanda si Germania mai sunt folosite mult si SSC (gen Manduca) si wrapurile elastice. Toata lumea stia legaturi super complicate cu wrapul, stiam si eu dar de ex pt legarea in spate ma multumeau 2 tehnici. In schimb, eu eram singura cursanta care stia sa lege un sling cu inele. M-am mirat sa vad ca slingul cu inele nu e iubit asa de mult in restul tarilor. Si apropos de sling, am invatat sa facem un sling dintr-un wrap scurt si o pereche de inele, fara nici un fel de cusatura.

Toti participantii au fost speciali – Wendy colectioneaza wrap-uri are peste 20 si inca mai vanduse unele dintre ele, adunate doar intr-un an si un pic. Evita are un magazin in Lituania unde vinde produse pentru babywearing si produce accesorii (cercei, bratari, caciulite, botosi) de asortat cu wrapuri. De la ea am aflat despre Kinestetics Infant Handling.

Ce m-a impresionat cel mai mult: Cynthya dupa nastere a fost nevoita sa mearga intr-un scaun cu rotile pentru ca sarcina i-a afectat cumva soldurile; babywearing a insemnat “enorm” atat pentru ea cat si pentru fetita ei. Fetita era dornica sa fie aproape de mamica ei, insa mamica nu o putea tine in brate pentru ca trebuia sa conduca scaunul; si nici nu ar fi putut sa impinga un carucior in timp ce manevra caruciorul. Si iata cum a descoperit wrapul si iata ca acum ea este consultant babywearing in nordul Olandei. Repet, wrap tesut in scaunul cu rotile.

Related Posts with Thumbnails

Bookmark and Share





33 Raspunsuri to Sunt consultant Babywearing cu patalama

Avatar

Elena

March 4th, 2011 at 3:49 pm

Ne poti traduce si noua titlurile cartilor, sa vedem daca reusim sa le gasim in engleza?

Avatar

Elena

March 4th, 2011 at 3:50 pm

Am uitat ce era mai important: felicitari!!!

Avatar

Adriana Ciobanu

March 4th, 2011 at 7:13 pm

Bravooo:) Congrats!! Si da, impresionanta povestea Cynthyei

Avatar

Ioana

March 5th, 2011 at 1:09 am

Felicitari!

M-ai facut curioasa, de ce nu e bun BabyBjorn?

Avatar

mariamirabela

March 5th, 2011 at 2:48 am

Felicitari, Cristina!

Si eu as vrea sa stiu cum se numeste cartea lui Jean Liedloff in engleza ca poate o gasesc si eu.

Avatar

Adelle

March 5th, 2011 at 10:13 am

Jean Liedloff – Continuum Concept (sigur o gasesti in engleza, e scris in engleza si tradusa in germana)

Kirkilionis – Bebe vrea sa fie purtat (Kirkilionis este o cercetatoare germana in Humatologie)

Anja Manns – Purtarea bebelusilor prin viata (este discutata purtarea bebelusilor pe puncte – istoric, etimologic, medical, sociopedagogic, influenta purtarii bebelusilor asupra dezvoltarii fizice si psihice)

Ultimele 2 carti nu cred ca au fost inca traduse in engleza.

Avatar

Olivia

March 5th, 2011 at 1:30 pm

Felicitari, Cristina! Ma bucur ca deschizi drumul in Ro cu consultanta.
Am si eu vesti bune: am reusit sa-l port pe bebe in Tragetuch!! Stii ca ultima oara am postat ca nu se poate, eram necajita, credeam ca unii bebelusi pur si simplu nu vor..
Dar am avut o ora de consultanta aici in Germania si am invatat cum se leaga corect Tragetuch.. iar lui bebe ii place la nebunie!! Acum iesim cu Tragetuch si nu-i mai place in carut 🙂
Prin urmare nu pot decat sa recomand mamicilor care au aceeasi problema ca mine sa apeleze la consultanta!
Mult succes in continuare.

Avatar

Adelle

March 5th, 2011 at 10:48 pm

Ioana, Babybjorn are puntea de sustinere foarte ingusta, practic picioarele lui bebe atarna. Este o pozitie nenaturala, periculoasa pentru spate si solduri (creste pericolul de displazie de sold). Se pune multa presiune pe bazin si coloana. Sa nu mai vorbim ca un babybjorn este inconfortabil pentru parinte de copil ceva mai greu. La fel e si Chicco si Mothercare.

In Manduca, Mei Tai, Wrap, sling bebe este sustinut intr-o pozitie ergonomica, materialul sustine picioarele din spatele unui genunchi pana la celalalt genunchi, picioarele sunt in pozitia M si cuprind corpul purtatorului. E ca si cand bebe ar sta pe un scaun confortabil. Baza de sustinere este mare, greutatea se distribuie ok. In plus, pe spatele copilului materialul e moale, coloana nu este deloc fortata ba din contra materialul fiind intins bine preia din greutate.

Iti recomand sa citesti articolul asta, unde de fapt este tradus in engleza un pasaj din una din cele 3 carti de care vorbeam mai sus
http://www.storchenwiege.com/babycarrierresearch.htm

Avatar

Adelle

March 5th, 2011 at 10:52 pm

Olivia, ma bucura tare vestile tale. Acum incepe distractia si plimbarile. Profita 🙂

Avatar

Sara

March 7th, 2011 at 5:27 pm

BabyBjorn este facut in Suedia si ma cam indoiesc ca oamenii aia nu stiu lucruri atat de elementare. Dar ma rog, fiecare isi lauda marfa lui.

Avatar

mariamirabela

March 14th, 2011 at 2:43 am

Cristina: da, am cartea asta si am citit-o, credeam ca-i vorba de alta.

Am vazut la un yard sale la care am fost in week-end cartea din dreapta sus si intr-adevar, era in germana, asa cum este si a ta. Tipa ce o vindea avea o multime de carti despre purtatul bebelusilor, dar toate erau in germana.

Sara: dar de ce tocmai suedezii ar trebui sa stie lucruri atat de elementare? Dar cei de la Chicco nu ar trebui sa le stie? Dar cei de la Mothercare? Si cu toate lucrurile acestea elementare pe care le stie “toata lumea”, geme piata de port-bebe-uri proaste. Si nu numai piata geme, ci si parcurile si mall-urile si pietele. Si cand ii spui unei mame ca Manduca este mai bun exact din motive enumerate mai sus, ea iti spune: asa o fi, dar eu vreau BabyBjorn sa pot pune copilul cu fata la strada…

Avatar

Madalina

March 25th, 2011 at 1:26 am

buna! dupa cateva investitii proaste dpdv beneficii si siguranta pentru bb, am invatat ca pentru orice lucru cat de mic trebuie sa te documentezi zdravan inainte

asa ca, de la intentia de a cumpara un chicco am tot sapat pana am aflat despre ssc-uri, slings, mei tai si beneficiile purtatului
acum bebe ioan se plimba intr-un mei tai cu catarame; chiar daca are doar 3 luni pare multumit odata ce o pornim la drum

ceea ce nu imi este clar – de ce producatorilor le sunt permise comercializarea acestor portbebe-uri; mai mult, vezi si reclame in cataloage si, sub influenta unui nume de marca puternic, esti linistit din prima si nici nu iti pui problema ca ar fi periculos pentru bebi
nu exista nici un fel de reglementare pe acest domeniu?

m-am lovit si eu de intrebari de genul – tu crezi ca astia de la chicco nu au studiat ei cum e cu pozitia si coloana ? deocamdata am luat sah pentru ca nu am stiut raspunsul 🙂
Cristina, ne ajuti?
mersic

Avatar

Adelle

March 26th, 2011 at 12:36 am

Exista standarde pentru port-bebeuri, insa regulile sunt destul de irelevante si nu se refera strict la pozitia sanatoasa a copilului. Unele dintre ele au fost facute acum 50 de ani cand se credea ca un port-bebe tare care sa tina coloana dreapta este bun. Intre timp ne-am desteptat si stim ca nu e ok sa fortam coloana sa fie drepta, ca e ok ca bebelusii sa aiba coloana in C, e natural astfel.
Stiu ca in america sa lucreaza acum un nou standard, care sper sa fie mai ok.

Cei de la chicco produc nspe chestii, deci nu stiu cat se concentreaza ei pe un portbebe.
Un alt exemplu: se cunoaste ca BPA-ul e nociv si inca sunt multe biberoane cu BPA. E vorba de business, de mandrii personale etc.

Avatar

mariamirabela

March 26th, 2011 at 12:26 pm

Cristina, din cate stiu eu, tocmai s-a dat o lege care interzice BPA-ul, tocmai din cauza nenumaratelor controverse.

Avatar

Alexandra

March 31st, 2011 at 12:14 pm

Marsupiul Graco este mai bun pentru bebe …..sau intra tot in categoria Chicco, MOthercare? Mi-a propus cineva sa il incerc si as vrea sa stiu daca merita sa il iau sau nu?
Mi-a placut enorm de mult Manduca …la ea mi-a ramas sufletul si sper ca pana la urma sa fie ea cea aleasa drept purtator pentru bebe.

Avatar

Adelle

March 31st, 2011 at 1:01 pm

Graco nu e ok. In general nu e sanatos pentru copil orice marsupiu care sustine doar bazinul, practic copilul atarna ca si cand ar fi agatat in cui. Sustinerea doar a bazinului pune presiune si pe bazin si pe coloana.
Sunt ok marsupiile care sustin din spatele unui genunchi pana in spatele celuilalt genunchi si unde pozitia picioarelor este in M, practic funduletul e mai jos decat genunchi. Baza de sustinere e mare si in plus se evita presiune pe bazin.

Ti-as recomanda sa fii atenta la materiale, alege ceva natural, nu fas sau altele.

Pentru tine ca parinte, e bine ca portbebeul sa aiba si centura si sa distribuie greutatea pe talie. Altfel, umerii de vor durea.
Incearca Marsupi plus, are acelasi pret ca si Graco, dar este pana la 16 kg, pozitie sanatoasa a copilului, confortabil pentru parinte.

Avatar

Alexandra

March 31st, 2011 at 1:20 pm

Multumesc mult pentru explicatii, o sa tin cont de ce mi-ai spus tu. Marsupi plus este tare dragut si mi se pare bun pentru bebele meu si este si mai acceptabil ca pret. Noi ne inscrisem in concursul pentru marsupi plus numai ca avem nevoie repede de ceva in care sa ducem bebele la plimbare …in carucior nu ii place deloc, plange cand il pun in el si atunci daia m-am indreptat spre un marspupiu.

Avatar

Ana Maria Mitrus

June 15th, 2011 at 11:26 am

Buna, mi se pare foarte interesant tot ce faci, felicitari!
Din pacate pentru mine e cam tarziu, mi-am purtat ambele fetite in portbebe “de firma”. Din fericire nu prea mult. Dar, ca si tine, imi doresc sa nu mai faca si alte mamici greselile mele. Tu te-ai gandit cumva sa-ti promovezi cunostintele/experienta si altcumva decat pe internet, pentru viitoarele/proaspetele mamici care mai pot sa faca ceva in acest sens? Crezi ca ar fi o idee interesanta?

Avatar

iulia

September 16th, 2011 at 10:48 am

vreau si eu sa imi cumpar un wrap pt un bebe mic de 4 saptamani, dar deja sunt buimacita de atatea variante. te rog sa imi spui care varianta e mai potrivita pentru un start excelent in babywearing? mai ales ca vine iarna si vreau ceva usor de folosit mai ales pt alaptare.
multu’

Avatar

Adelle

September 16th, 2011 at 11:10 am

Iuia, pentru incepatori si pentru nou-nascuti mi se pare perfect wrapul elastic. Moby Wrap e fain pt ca e nu e chiar super elastic si il poti purta mai mult timp.

Daca chiar iti place treaba cu esarfele si esti dispusa sa inveti legaturi si vrei ceva de “cursa lunga” iti recomand wrap tesut. Didymos e cea mai veche, cunoscuta si faina marca. Sunt wrapuri organice fabricate in Germania de vreo 40 de ani.

Ambele tipuri sunt perfect ok pt alaptare, iar iarna le poti purta pe sub haina, eventual cu o protectie speciala.

Avatar

Bute

October 5th, 2011 at 12:24 pm

Eu am un baby carrier de la BabyBjorn si sunt chiar foarte multumit de el. Banda aia de sustinere e chiar lata si ii tine picioarele in pozitia corecta. Am dus carrier-ul si la pediatru sa-si dea cu parea despre el si se pare ca e unul dintre cele mai bune. E ortopedic si ergonomic. Dureri de spate nu mi-a dat inca (nici de umeri) – are sustinere lombara. Acuma daca te plimbi vreo 4 ceasuri cu bebe-ul oricum o sa te doara spatele pentru ca organismul nu e obisnuit cu vreo 7 – 8 kile in plus care sa le porti in fata. Cam 2 ore e chiar lejer de plimbat bebe-ul cu el.

In Romania eu nu am gasit BabyBjorn carrier de cumparat decat pe un site care aduce produse exclusiv din afara RO. Asa ca l-am comandat din UK.

Avatar

Adelle

October 5th, 2011 at 4:02 pm

Bute, un medic pediatru nu este un medic ortoped. Si cred ca nu s-a documentat despre purtarea copiilor si care este pozitia sanatoasa.
BabyBjorn tine copilul cu picioarele atarnate si ii sustine doar bazinul. Asta poate duce la displazia de sold. Inchipuie-ti ca tu ai sta cam 2 ore atarnata de un chilot. Nu e comod deloc.

S-au facut in Germania studii in acest sens si toti specialistii au fost de acord ca pozitia naturala, sanatoasa este aceea in care copilul cuprinde de piciorele corpul parintelui, iar portbebeul ii ofera un suport din spatele genunchiului pana in spatele celuilalt genunchi. Aceasta pozitie previne si vindeca displazia de sold.

Cu Manduca pot duce 12 kg peste 3 ore fara sa am nici o durere de spate. Cand bebe a fost in burtica aveam in jur de 12 kg in plus, deci organismul poate duce. 🙂

Avatar

mariamirabela

October 5th, 2011 at 4:10 pm

Dupa 4 ore te doare spatele? Sau mai stiu eu ce te doare? Pai este clar ca nu este un carrier bun, un carrier bun, pe langa ca are tot ce spune Adelle mai sus, se vede si din faptul ca nu te doare spatele dupa excursii prelungite cu greutati mari. Degetzica are putin peste 12 kilograme si o port nu 4 ore, ci de 2 ori cate 4 ore la o excursie intr-un alt oras sau alta tara. Si nu sunt de acord ca are BB are puntea lata. Uite, de exemplu Beco: un carrier bun, in care copilul sta in pozitia corecta. Ei, cand pui un toddler in el, picioarele acestuia tot atarna un pic, fiind mai lungi si Beco avand puntea ingusta (cel putin dupa gusturile mele si comparativ cu Manduca).

Pediatrul acela este mare lucru daca a auzit in viata lui de un mijloc de purtare in care copilul sa stea in pozitie fiziologica, deci ce sa-si mai dea cu parerea despre care-i bun si care nu.

Avatar

Bute

October 5th, 2011 at 4:18 pm

Am fost si la ortoped ca era obligatoriu consultul pentru displazie (fetita nu s-a intors cu capul in jos si era cu atat mai important controlul respectiv) si a vazut si el carrierul si l-a apreciat.

Cele 12 kile le-ai acumulat in 9 noua luni treptat si intr-o oarecare masura te-ai obisnuit cu ele. Parerea mea ca daca iti pui dintr-o data 12 kile pe tine cam greu sa rezisti 3 ore sau mai mult indiferent de ce carrier ai avea.

Cand spui specialisti germani te referi la ortopezi sper 🙂

O displazie foarte usoara se paote corecta de exemplu si punand un al doilea scutec – lucru care majoritatea ortopezilor il recomanda – deci cel important e pentru copil sa aiba picioarele departate in primul rand.

Nu vreau sa fac propaganda pentru BabyBjorn dar chiar m-am uitat de cand am pus prima data fetita in el cum ii stau picioarele si pozitia e corecta (exact cum spui tu sa-i sustina piciorul din spatele genunchiului)

Cred ca in curand o sa mai facem un control ortopedic si daca nu uit revin cu rezultatele mai ales ca am purtat destul de mult fetita in carrier.

Avatar

Adelle

October 5th, 2011 at 4:26 pm

Vai, dar la prima cautare pe google uite ce poza gasesc cu babyborjn http://goo.gl/EXEa1 sau http://goo.gl/R6CUO – e atat de ingusta baza aceea. Ai vazut spre comparatie cum sta un copil in manduca?
Genunchii trebuie sa fie mai sus decat funduletul.

Cand spun specialisti din germania ma refer la ortopezi, kinoterapeuti etc.

Iti recomand sa citesti urmatorul articol http://www.storchenwiege.com/babycarrierresearch.htm
este o traducere a unui studiu din Germania.

Avatar

Bute

October 5th, 2011 at 5:43 pm

Dar vai cata diplomatie in a consilia un om care poate a gresit si a indraznit sa-si exprime o parere personala … Sper ca sarcasmul din mesajul de mai sus lipseste din viata profesionala.

Daca vrei sa convingi pe cineva ca a gresit o poti face folosind si putina diplomatie. Mai ales ca lumea nu e obisnuita sa ia de bune spusele oricui. Iar parerile legate de orice aspect al vietii unui bebe sunt in general impartite in mai mult de doua opinii, iar lumea e fie nevoita sa aleaga singura ce crede ca e mai bine, fie cere sfatul unor specialisti (care pot fi buni sau rai din acelasi motiv ca exista prea multe opinii) fie sa aleaga varianta care ii ofera cele mai puternice si pertinente argumente.

Avatar

florina

October 5th, 2011 at 11:10 pm

As dori sa-mi port si eu bebelusa in varsta de aproape 3 luni, 6,5 kg. Mai e util un wrap elastic sau e deja nevoie de unul tesut?
Ar mai fi ceva, ii place sa stea cu spatele la mine atunci cand o tin in brate ca sa poata vedea cat mai mult in jur. Ce metoda de a o purta i s-ar potrivi?

Avatar

MariaCG

October 6th, 2011 at 12:30 am

Relax man! Si mie pediatra mi-a spus sa o port doar in esarfe. Fetita mea a fost suspecta de displazie, s-a constatat ca nu avea, dar totusi am fost sfatuita sa o port doar in esarfe si cu precadere pe sold. Manduca e un SSC (port bebe) care respecta pozitia fiziologica a nou nascutului (adica ceea ce ar trebui sa insemne normal). Mai sunt si altele, dar nu din categoria ultra promovate. Banii merg pe sistemele de siguranta si confort pentru parinte, plus tesaturi organice etc.
Si nu cu fata, un copil nu prea poate sta (fara suport) cu fata la lume (cu spatele la parinte) si picioarele sa-i stea in pozitie fiziologica.

Avatar

Adelle

October 6th, 2011 at 10:08 am

Bute, imi cer scuze, nu am vrut sa fie un comentariu sarcastic. Acum recitindu-l, da, ai dreptate asa a iesit. Probabil din graba, prea mult entuziasm, m-am aprins nitel si a iesit ce a iesit. Inca o data imi cer scuze.

Stiu ca este greu sa iei o decizii mai ales cand sunt opinii contradictorii. De aceea, dar si pentru a ne cunoste si a ne vedea in viata reala, te invit la sapatamana internationala a bebelusilor purtati. Sambata, 15 octombrie, ora 16.00 are loc o intalnire unde se vor discuta aspecte ale purtarii bebelusilor din punct de vedere kineto, psihologic si al relatiei mama-copil cu un specialist fiziokinetoterapeut, psiholog si un consultant in alaptare. Voi publica imediat pe blog si detaliile.

Avatar

Adelle

October 6th, 2011 at 10:10 am

Florina, un wrap tesut ti-ar fi mai util la varsta aceasta. Insa nici un wrap elastic nu e ocolit, dar ai grija sa fie unul mai putin elastic de ex Moby sau MaM cu canepa. Te mai poti uita si la un mei tai sau chiar Manduca.

Avatar

florina

October 7th, 2011 at 1:00 am

Multumesc. Wrapul Moby Wrap Born Free (editie speciala) este OK, contine canepa sau doar bumbac?

Avatar

Adelle

October 7th, 2011 at 2:07 pm

E ok si BornFree.
Daca vrei sa te tina mai multa vreme alege EcoArt (e cu canepa, e oarecum semi-elastic si o il poti purta chiar si cand fetita va fi de 12kg)

Avatar

Diana

August 31st, 2012 at 1:59 pm

Buna,
eu am un BabyBjorn si sunt ff multumita de el si credema ca m-am documentat inainte..mi se pare o mare minciuna sa zici ca acesta nu a fost testat..din contra a fost retestat,nu degeaba s-a lucrat 40 ani la acest proiect apropo cu pediatrii si ortopezi..
http://www.youtube.com/watch?v=H9tJUYRqqQE
http://www.babybjorn.de/produkte/
http://www.babybjorn.de/produkte/tragesitze-babytragen/tragesitz-babytrage-original/classic/
http://www.babybjorn.de/uber-uns/medizinische-experten/tragesitz/
Fara suparare dar ajung la concluzia ca se face prea multa reclama ptr wrap-uri,sling..etc ar trebui sa ne gandim si la siguranta copil nostru nu numai la conf nostru..

Comment Form

You must be logged in to post a comment.

Comenteaza

Viziteaza buticul meu

Citesc

Link catre adelle.ro

<a href="http://adelle.ro"  target="_blank"><img src="http://adelle.ro/wp-content/uploads/2010/03/banner-125-colturi-albe.png"/></a>
Adelle.ro on Facebook

Cupoane de reduceri